کد خبر: ۱۹۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - 2018 September 03
پس از ورود به دنیای صنعت این بار ربات‌های هوشمند به کار تدریس و آموزش کودکان خردسال در مهد کودک‌ها مشغول شده‌اند.

به گزارش آی تابناک : کارشناسان چینی به تازگی یکی از شخصیت های انیمیشن (WALL-E) به نام ربات فضایی ( ایوا ) را برای علاقمندان در دنیای واقعی طراحی کرده اند.

ربات ساخته شده در واقع پرستاری است که با بیان داستان‌های تعاملی پاسخگوی مشکلات و سوالات کودکان خواهد بود.


ربات Keeko حدود ۶۰ سانتی متر بلندی دارد و از جمله نکته‌های منحصربه فرد آن نداشتن دست و وجود تنها دو پا و حرکت به وسیله چرخ‌هایی کوچک است، در ساخت ربات Keeko از فناوری های پیشرفته‌ از جمله حسگر‌های درک احساس‌های افراد و دوربین‌های مستقل استفاده شده و طراحی متفاوت ربات باعث برقراری ارتباطی خوب با کودکان شده است.

ربات افزون بر پاسخ سولات کودکان برای آن‌ها داستان تعریف می‌کند و همچنین قابلیت شرکت در بازی‌های گروهی و کسب امتیاز را دارد.

کتو اکنون در بیش از ۶۰ مهد کودک چین مورد استفاده مربیان و کودکان خردسال قرار گرفته است، متخصصان اعلام کرده اند با وجود مهارت ربات در پاسخ گویی به پرسش‌های کودکان، ربات‌ها هرگز نمی‌توانند جای معلمان انسانی را بگیرند.


قیمت ربات‌های کیکو، حدود ۱۵۰۰ دلار است و کارشناسان اعتقاد دارند در آینده این ربات‌ها می‌توانند جایگزین معلمان انسانی شوند و با قیمت بسیار کمتری به نسبت آن‌ها به آموزش کودکان خردسال بپردازند.

چین در سال‌های اخیر به شدت در زمینه رباتیک و هوش مصنوعی سرمایه گذاری انجام داده و ربات‌هایی تولید کرده است که می‌توانند به تهیه مواد غذایی یا نگهداری و همراهی با سالمندان بپردازند.


کارشناسان اعتقاد دارند در دهه‌های آینده ربات‌ها جایگزین انسان‌ها در بسیاری از شغل‌ها از جمله وام و مشاوره مسکن، حسابداری، پردازش اطلاعات، معلم، باغبان، لوله کش، مراقبت از کودکان، کارمند بانک، کارکنان فست فود و طبخ غذا و مواردی از این دست می‌شوند.


بنا بر آمار‌های جهانی کشور چین دارای ۳۴۰ هزار کارخانه ساخت ربات است و اکنون به ساخت ربات‌هایی ازجمله تجهیزات پزشکی، خدمات و ربات‌های انسان نما می‌پردازد.


استفاده و اعتماد به هوش مصنوعی از نظر بسیاری از کارشناسان ازجمله استیفن هاوکینگ خطری بزرگ را متوجه انسان می‌کند و امکان دارد در طول هزار تا ده هزارسال آینده تهدیدی جدی برای حیات انسان‌ها باشد.

بسیاری از صاحبان شغل‌ها در دنیا نگران از دست دادن شغل خود و جایگزین شدن آن‌ها با ربات‌ها هستند.

منبع:Dailymail

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار