کد خبر: ۱۹۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - 2018 September 03
رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی گفت:جشنواره‌هایی مانند سلامت دیجیتال سبب ایجاد اشتغال و کارآفرینی می‌شود.
به گزارش آی تابناک : اسماعیل قادری فر رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره فراخوان کسب و کار‌های فعال در حوزه سلامت دیجیتال گفت: با توجه به اهمیت موضوع سلامت دیجیتال در کشور و همچنین شناخت کسب و کار‌های فعال اقدام به برگزاری این جشنواره کرده‌ایم.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی با بیان اینکه جشنواره کسب و کار‌های فعال در حوزه سلامت دیجیتال سبب آشنایی سرمایه گذاران و کارآفرینان می‌شود، اظهار کرد: در این جشنواره فضایی فراهم شده است که برمبنای آن بخش خصوصی می‌تواند وارد شود و سرمایه گذاری کند.

محورهای اصلی جشنواره سلامت دیجیتال
وی با بیان اینکه ای‌هلث یکی از زیر مجموعه‌های حوزه کسب و کار سلامت است، گفت: این حوزه سبب افزایش کسب و کار و اشتغالزایی برای جوانان می‌شود، زیرا به واسطه آن می‌توان از ظرفیت بالقوه جوانان استفاده کرد.

قادری‌فر با اشاره به اینکه در این جشنواره بیش از ۵۰ تیم ثبت‌نام کرده‌اند گفت: این آزمون با همکاری وزارت بهداشت پیش می‌رود و تا کنون شرکت‌های دانش بنیان بسیاری در آن ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی درباره محور‌های کلیدی جشنواره سلامت دیجیتال گفت: ساخت نرم‌افزار‌های مرتبط با سلامت بیمار، طراحی حسگر‌های تشخیص بیماری و خدمات آموزش و پرورش از جمله محور‌های اصلی این جشنواره است.

جشنواره توالی‌یابی و تاثیر چشمگیر آن در زندگی افراد
وی درباره جشنواره توالی‌یابی اظهار کرد: این جشنواره یکی دیگر از برنامه‌های معاونت  در راستای حمایت از کارآفرینان است؛ توالی‌یابی به معنای استفاده از داده‌های ژنومیک است و تحلیل این داده‌ها تاثیر چشمگیری در زندگی افراد خواهد داشت.

قادری‌فر ادامه داد: فراخوان این جشنواره از اردیبهشت ماه شروع شده است و بیش از ۵۵ تیم در آن ثبت‌نام کرده‌اند که مرحله نهایی آن اواخر تابستان برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی درباره اهمیت برگزاری این جشنواره‌ها گفت: برگزاری جشنواره کسب و کار حوزه سلامت و توالی‌یابی نشان از آن دارد که در معاونت به اکوسیستم سلامت توجه بسیاری می‌شود و راه برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از پیش هموار شده است و کسب و کار‌های شرکت کننده در این جشنواره‌ها می‌توانند از حمایت بخش خصوصی، شتاب دهنده‌های بخش خصوصی و پارک‌های علم و فناوری بهره‌مند شوند.



منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار