تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - 2018 September 02
کامپیوتر های مک به ندرت هدف جاسوسی دیجیتال قرار می گیرند اما در سال های اخیر گروهی از هکرهای مرموز با عنوان WindShift در پی هک کامپیوترهای مک سازمان های دولتی و تاسیسات حیاتی خاورمیانه بوده اند.

به گزارش آی تابناک : به گفته یکی از محققان اماراتی به نام «طه کریم» اهداف این هکرها کاربران منطقه «شورای همکاری خلیج فارس» (GCC) هستند. این منطقه شامل بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی است.

فرایند هک بدین صورت است که ابتدا کاربر ایمیلی فیشینگ را دریافت کرده و با کلیک روی لینک موجود در آن به سایت تحت کنترل مهاجمان هدایت می شوند.

در این سایت فایل زیپ حاوی دو بدافزار به نام های WindTale و WindTape دانلود شده و مروگر سافاری به صورت خودکار آن را از حالت فشرده خارج می کند. پس از این مرحله بدافزار از طریق قابلیتی به نام URL-scheme سفارشی راه اندازی می شود. https://digiato.com/wp-content/uploads/2017/01/macbookpro-53.jpgبه گفته این محقق شاغل در موسسه امنیت سایبری DarkMatter، هکرها راهی را برای عبور از تمام معیارهای امنیتی مک او اس پیدا کرده اند. نفوذ به این سدهای امنیتی به بدافزارها اجازه می دهد اسناد مورد نظر خود را از کامپیوترهای مک استخراج کرده و به صورت پیوسته از دسکتاپ قربانی اسکرین شات تهیه کنند.

در صورتی که مهاجمان یا قربانیان آنها بدافزار را روی شبکه به اشتراک بگذارند، ممکن است URL scheme به صورت خودکار به کامپیوترهای مک آنها اضافه شود که در این صورت امنیت کل شبکه به خطر خواهد افتاد. ظاهرا این سلسله حملات سایبری از سال ۲۰۱۶ شروع شده و تا همین امروز ادامه دارند.

به گفته کریم مایکروسافت راهکارهایی را پیاده سازی کرده که مانع از اجرای این روش روی ویندوز می شود. وی از نام بردن سازمان های هدف قرار گرفته یا ذکر کشورهای قربانیان خودداری کرده اما نتایج کامل تحقیقات وی در Hack In The Box منتشر شده است.




منبع : فوربس 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار