کد خبر: ۱۹۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - 2018 August 29
یک ماه پیش بود که موسسه IDC گزارش داد هواوی، تولید کننده چینی گوشی های هوشمند اپل را در میزان فروش گوشی در جهان پشت سر گذاشته و به دومین تولید بزرگ در این صنعت تبدیل شده است. امروز اما موسسه تحقیقاتی Gartner در بیانیه ای مشابه اما با جزئیات دقیق تر این خبر را شکافته است.

به گزارش آی تابناک : در سه ماهه دوم سال 2018 میزان فروش گوشی های هوشمند هواوی 38.6 درصد افزایش داشته است. دلیل اصلی این رشد فروش، وجود گوشی های زیر برند این کمپانی، یعنی Honor بوده است که حالا در 70 بازار در سراسر جهان به فروش میرسند.

در طرف مقابل آمار اپل در مقایسه با سال قبل به سختی دستخوش تغییر شده است. میزان تفاوت فروش با سال قبل کمتر از 1 درصد بوده است و این نشان میدهد جذابیت آیفون X اپل زودتر پرچمداران بالارده قبلی این کمپانی فروکش شده است. گوشی های آیفون 8 که به عنوان یک ارتقاء مناسب برای مدل های قدیمی تر به حساب می آیند، میزان فروششان رشد آرامی داشته است.

در جدول زیر می‌توانید میزان فروش گوشی های هوشمند توسط بزرگترین کمپانی ها، درصدی که در بازار به خود اختصاص داده اند و میزان فروش این شرکت ها در سال قبل را مشاهده بفرمایید:

با وجود آنکه میزان فروش سامسونگ در مقایسه با زمان مشابه در سال قبل در حدود 3 درصد کاهش داشته، این غول کره ای همچنان بزرگترین فروشنده گوشی هوشمند در سراسر جهان به حساب می‌آید و حاشیه امنی در مقایسه با رقیبان خود دارد. اما تقاضا برای گوشی های پرچمدار گلکسی با کاهش همراه بوده و همین موضوع به سوددهی سامسونگ آسیب وارد کرده است. حالا انتظار میرود که گلکسی نوت 9، پرچمدار جدید این کمپانی ورق را برگرداند و فروش پرچمداران سامسونگ را احیا کند.

شیائومی هم با فروش خوبی که در بازار هند داشته است، موفق شده اوپو رقیب چینی خود را کنار بزند و جایگاه چهارمین تولید کننده گوشی بزرگ در جهان را به خود اختصاص دهد. Gartner دلیل موفقیت این شرکت را ترکیب فروش همزمان آنلاین و خرده فروشی اعلام کرده است.

در جدول پایین هم میزان فروش گوشی های هوشمند براساس سیستم عامل را مشاهده می کنید که جزئیات تازه ای برای گفتن ندارد. iOS میزان فروش گوشی های آیفون است که دقیقا مشابه با جدول بالایی می باشد. میزان فروش اندروید هم در میان شرکت های سازنده توزیع شده است.




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار