تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - 2018 August 24
هواوی موفق شده است که در اروپا به موفقیت های بسیاری دست پیدا کند، اما غول مخابراتی چینی در مناطق دیگر فاصله زیادی با آن هدفی دارد که قصد عملی کردنش را در پیش گرفته است.
به گزارش آی تابناک : یکی از بزرگترین اتفاقاتی که برای این کمپانی افتاد، این بود که در اوایل سال 2018 قردادی بین این کمپانی و دو اپراتور آمریکایی ورایزن و AT&T در حال شکل گیری بود، اما به دلیل فشار مقامات سیاسی در دقایق پایانی به هم خورد. سازمان امنیت ملی آمریکا و دولتمردان این کشور به دو کمپانی چینی ZTE و هواوی اعتماد ندارند و دلیل این بی اعتمادی را همکاری آنها با دولت چین و جاسوسی از مردم آمریکا عنوان کرده اند.

حالا به نظر میرسد که در اقدامی مشابه استرالیا هم در جدیدترین قوانین سخت گیرانه اش تکنولوژی های هواوی را تحریم کرده است. گزارش جدید رویترز اعلام کرده که دولت استرالیا اجازه استفاده از تجهیزات شبکه 5G دو شرکت ZTE و هواوی را در شبکه محلی خود نداده است. نگرانی های سازمان امنیت ملی حالا یک بار دیگر زمینه استفاده عدم استفاده این کشور از تجهیزات جدید می شود. براساس این گزارش دولت استرالیا با توصیه آژانس های امنیتی چنین تصمیمی گرفته است.

دولت استرالیا روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که قوانین امنیت ملی به طور معمول برای اپراتورهای مخابراتی اعلام شده و حالا به تأمین کنندگان تجهیزات نیز توسعه داده می شود. در این بیاینه به طور شفاف اعلام شده است که استفاده از تجهیزاتی که توسط کمپانی های تولید شده است که احتمالاً به صورت غیر رسمی تحت پوشش یک دولت خارجی هستند، به عنوان یک خطر علیه امنیت ملی تهدید آمیز است.

سازمان امنیت ملی سایبری در انگلستان نیز هشدار داده است که استفاده از تجهیزات و خدمات ZTE می تواند یک خطری علیه امنیت ملی این کشور باشد. هواوی به تازگی از اپل به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ گوشی های هوشمند در جهان سبقت گرفته است و در حال حاضر بزرگترین تولیدکننده تجهیزات مخابراتی در جهان به حساب می آید.




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار