کد خبر: ۱۹۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - 2018 August 23
پس از سال ها انتظار برای علاقمندان به دوربین های عکاسی کمپانی نیکون و چندین ماه گمانه زنی و انتشار شایعات، سرانجام اولین دوربین فول فریم و بدون آینه نیکون با نام Z7 معرفی شد. این دستگاه از نظر سخت افزاری و فنی یک غول تصویربرداری به حساب می آید و قادر است قدرتمندترین مدل های ساخت سونی را به عنوان بزرگترین تولید کننده دوربین های بدون آینه به شدت به چالش بکشد.

به گزارش آی تابناک : در کنار این دوربین، نیکون از مدل Z5 نیز رونمایی کرده که یک دوربین بدون آینه البته در کلاسی متفاوت است. با این حال بیشترین توجهات به مدل Z7 به عنوان مدل فول فریم معطوف بوده.

Z7 به عنوان یک پرچمدار وارد بازار می شود. این دستگاه از سنسوری با دقت 45.7 مگاپیکسل از نوع BSI CMOS بهره می برد و پردازنده تصویر Expeed 6 در کنار آن به کار گرفته شده. گستره ISO بین 64 تا 25000 خواهد بود و سیستم فوکس خودکار 493 نقطه ای به همراه قابلیت تصویربرداری پی در پی با سرعت 9 فریم در ثانیه و ضبط ویدئوهای 4K از جمله قابلیت های کلیدی Z7 هستند. همان طور که مشاهده می کنید این ویژگی ها حتی برای دوربین های کلاسیک هم جزو موارد رده بالا به حساب می آیند اما حالا همگی در یک دوربین بدون آینه کنار هم جمع شده اند. در کنار این پارامترها، نیکون در Z7 از یک لرزشگیر 5 محوره استفاده کرده که در هنگام عکاسی و فیلمبرداری به کمک کاربران خواهد آمد. نمایشگر 3.2 اینچی ثابت، یک پنل OLED برای نمایش اطلاعات عکاسی در بالا، منظره یاب OLED با وضوح بالا و 3.69 میلیون نقطه ای که تقریبا 100 درصد فریم را پوشش می دهد نیز دیگر مشخصه های Z7 هستند. Z7 از ضبط ویدیو با سرعت 120 فریم در ثانیه به همراه صدا پشتیبانی می کند و یک پورت 3.5 میلیمتری هم برای آن در نظر گرفته شده است.

از آنجا که این دوربین خانواده جدیدی از محصولات نیکون را ایجاد می کند یک بدنه کاملا جدید با نام Z Mount نیز برای آن ساخته شده. با این حال نیکون یک آداپتور F Mount را هم به همراه این دوربین معرفی کرد تا اکوسیستم یکپارچه ای برای همه عکاسان خود ایجاد نماید. به همراه این دوربین یک لنز 70-24 میلیمتری دارای گشودگی دیافراگم f4.0 و 35 میلیمتری f1.8 و 50 میلیمتری و f.18 نیز معرفی شده است. به گفته نیکون تا سال 2018 شش مدل لنز Z Mount دیگر هم به این مجموعه اضافه خواهند شد. به گفته نیکون مدل Z7 با قیمت 3400 دلار برای بدنه و 4000 دلار به همراه یک لنز Nikkor Z 24-70 f/4 S  از پایان ماه سپتامبر وارد بازار خواهد شد.



منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار