کد خبر: ۱۹۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۲ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 August 22
پژوهش جدیدی نشان می‌دهد که داده‌های کاربری ارسال‌شده توسط اندروید و کروم به سرورهای گوگل، ده‌ها بار بیشتر از داده‌های ارسال‌شده توسط آی‌ او‌اس و سافاری است.

به گزارش آی تابناک : بر اساس مقاله‌ای پژوهشی که نتایج آن توسط داگلاس اسمیت، یکی از اساتید دانشگاه وندربیلت منتشر شده است؛ در حالتی که از گوشی اندرویدی خود استفاده نمی‌کنید، داده‌های ارسال‌شده به سرورهای گوگل، ده برابر بیشتر از داده‌های ارسال‌شده توسط آیفون به سرورهای اپل است.

این اطلاعات در حالی منتشر می‌شوند که به‌دلیل درست نشان ندادن نحوه‌ی جمع‌آوری داده‌های مکانی کاربران، شکایتی قانونی علیه غول دنیای جستجو طرح شده است. گوگل نیز اخیرا تغییراتی را در وب‌سایت خود ایجاد کرده تا کاربران، آگاهی کامل‌تری در رابطه با داده‌های جمع‌آوری‌شده از آن‌ها داشته باشند.


اندروید به‌طور روزانه ۴.۴ مگابایت داده را به سرورهای گوگل ارسال می‌کند؛ این رقم ۶ برابر بیشتر از حجم داده‌های ارسال‌شده توسط آیفون به سرورهای گوگل است. یکی از بخش‌های نگران‌کننده‌ی این گزارش این است که «بخش اعظم» تلاش‌های گوگل برای جمع‌آوری اطلاعات کاربران در زمانی انجام می‌شود که افراد به‌طور مستقیم از دستگاه اندرویدی خود استفاده نمی‌کنند.
یافته‌های منتشرشده توسط آقای اسمیت نشان می‌دهند که گوشی‌های اندرویدی با مرورگر کروم، در هر ۲۴ ساعت، ۳۴۰ بار داده‌های کاربران را به سرورهای گوگل ارسال می‌کنند؛ یعنی ۱۴ بار در هر ساعت. این میزان ۵۰ برابر بیشتر از نرخ ارسال داده‌ها از مرورگر سافاری در آیفون به سرورهای گوگل است. در عمل، تا زمانی که از آیفون خود استفاده نمی‌کنید، سافاری اطلاعات زیادی را برای اپل ارسال نمی‌کند.

Data Breach

امروزه بیش از ۲ میلیارد نفر در سراسر جهان از ابزارهای اندرویدی استفاده می‌کنند. از طرفی، گوگل می‌تواند داده‌های ناشناس را با داده‌های جمع‌آوری‌شده از کاربران تطبیق دهد تا پروفایل‌های دقیقی را ایجاد کند. همین مسئله نیز باعث ترسناک‌تر شدن این موضوع می‌شود.

Google به این منظور داده‌های کاربران را جمع‌آوری می‌کند تا علائق آن‌ها را تشخیص دهد و تبلیغات اختصاصی را مطابق با علائق کاربران را به آن‌ها نشان دهد. همچنین، اهالی مانتن‌ویو با پیگیری موقعیت مکانی شما در بازه‌های زمانی مختلف، تعیین می‌کند که آیا در حال قدم زدن، دویدن، مسافرت با اتوبوس، سواری با دوچرخه یا پرواز با هواپیما هستید.

در صورتی که علاقه‌مند هستید، می‌توانید این گزارش را از این آدرس و در قالب یک فایل پی‌دی‌اف دریافت کنید. این گزارش اطلاعات جالبی از چند و چون جمع‌آوری اطلاعات کاربران توسط گوگل ارائه می‌دهد.





منبع : فون آرنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار