تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 August 20
کشور مصر تا به حال مقررات سختگیرانه‌‌ی زیادی در مورد استفاده از اینترنت وضع کرده و کاربران این کشور شرایط سختی برای حضور در فضای مجازی تجربه می‌کنند.

به گزارش آی تابناک : حال به نظر می‌رسد شرایط از وضعیت فعلی سخت‌تر هم بشود چرا که به تازگی رئیس جمهور این کشور «عبدالفتاح سیسی» قانون تازه‌ای در حوزه‌ی جرایم اینترنتی ثبت کرده است.

طبق این قانون جدید، بازدید از سایت‌هایی که تهدیدی برای امنیت ملی و اقتصادی مصر به شمار می‌آیند، غیر قانونی خواهد بود. در صورتی که کاربران به این عمل مبادرت ورزند، جریمه خواهند شد و حتی ممکن است روانه زندان نیز بشوند.

به گفته دولتمردان این کشور، قانون جدید برای مبارزه با تروریسم وضع شده اما کارشناسان سیاسی باور دارند که مقررات سختگیرانه‌‌ی مصر در حوزه‌ فضای مجازی، بیشتر هدف دارد تا مخالفین سیسی را ساکت کند.

پیش از این گزارش شده که کارشناسان امنیت سایبری دولت مصر، خبرگذاری‌های مستقل و فعالان سیاسی در شبکه‌های اجتماعی را دنبال کرده و مشکلاتی برای فعالیت‌ آنها ایجاد می‌کنند. این محدودیت حتی به جایی رسیده که برای فعالیت خبرگذاری‌های محبوبی نظیر ال جزیره نیز محدودیت‌هایی در نظر گرفته شده تا تصویر نادرستی از دولت مصر منتشر نشود.

البته سانسور خبرگذاری‌ ها و سایت‌های مختلف، چیز جدیدی برای مصر به شمار نمی‌روند چرا که رژيم مبارک پیشتر نیز چنین عملکردی در پیش گرفته بود و در مقطع زمانی به خصوصی هرگونه‌ ارتباط خارجی با این کشور را قطع کرده بود تا اخبار داخلی مصر مخفی بماند.

جالب اینجاست که رئیس جمهور جدید این کشور یعنی سیسی قدری از المبارک محافظه‌کار تر است. همچنین وی از پتانسیل بالای فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به عنوان ابزاری انقلابی آگاه است و قصد دارد با محدود کردن این فضا، سرنوشتی مشابه با مبارک پیدا نکند.

 

تماشا کتید: تبلیغ جرمی کلارکسون برای معرفی خدمات تازه مرسدس بنز و هواپیمایی امارات

منبع : انگجت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار