کد خبر: ۱۹۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 August 19
امروز شرکت هواوی طی مراسمی اختصاصی از دو گوشی بالا‌رده و میان‌رده خود موسوم به Nova 3 و Nova 3i رونمایی کرد.

به گزارش آی تابناک : دو گوشی جدید هواوی که به تازگی رونمایی جهانی شدند بزودی در بازار ایران با قیمت‌های مناسب و ویژگی‌های اختصاصی و توانایی بالا در دسترس خواهند بود. برای اطلاع از جزئیات ادامه مطلب را بخوانید.

اگرچه به دلیل وضعیت نابسامان این‌ روز‌های بازار موبایل در ایران، شرکت‌های بزرگ و صاحب‌نامی به دلایل مختلف از گردونه رقابت در آن حذف شده‌اند و عطای حضور در بازار را به لقایش بخشیدند، هواوی با تمام مشکلات کماکان به مسیر خود ادامه می‌دهد و پا پس نمی‌کشد.

اخیراً هواوی توانست به یک رکورد بی سابقه دست پیدا کند و اپل را پس از مدت‌ها از جایگاه دومی پرفروش‌ترین برند موبایل در دنیا به زیر کشیده و خود در مقام دومی بایستد.

حالا هم هواوی تصمیم گرفته تا بیش از پیش بازار بر سهم خود از بازار ایران بیفزاید و جای پای خود را محکم‌‌تر کند. با وضعیت فعلی که خرید یک گوشی پرچمدار دیگر برای خیلی‌ها آرزو برشمرده می‌شود، هواوی دو گوشی رده‌بالا و میان‌رده بسیار شکیل و پرتوانی را برای بازار ایران تدارک دیده که اتفاقاً هنوز می‌توان آنها را با این اوضاع آشفته خوش‌قیمت و مناسب قلمداد کرد.

مراسم اختصاصی امروز هواوی در پیست کارتینگ مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد. تازه وارد‌ها دو گوشی Huawei Nova 3 در سطح بالا‌رده و گوشی Huawei Nova 3i در سطح میان‌رده هستند و هر دو اندک زمانی‌ است که بطور جهانی رونمایی شده و امروز بطور رسمی وارد ایران شدند.

در ابتدای مراسم بابک فیاض مدیر ارشد فروش هواوی صحبت‌هایی را درباره جایگاه فعلی و وضعیت فروش شرکت هواوی و همچنین برنامه‌های آینده این شرکت مطرح کرد:

از نیمه اول تا جولای 2018 ما 100 میلیون گوشی هواوی در سرتاسر دنیا توزیع کردیم که یک رقم بسیار خوب بوده و انتظار داریم این رقم به 200 میلیون درانتهای سال 2018 برسد. ما در سال 2017 حدود 153 میلیون گوشی در سرتاسر دنیا توزیع کرده‌ایم که یک رقم قابل توجه بوده و نشان‌دهنده رشد شرکت هواوی است.

گوشی‌های سری Nova هواوی با اینکه میان‌رده است اما از قابلیت‌های بسیار قوی برخوردار بوده و می‌تواند آنها را رقیب پرچمدارهای سایر برندها کند. ارزش سری نوا قابلیت‌های قوی و سطح بالا آن است که نسبت به پرچمداران دیگر برندها برچسب قیمت کمتری دارد. برند Nova هواوی در خاورمیانه 100% رشد داشته و فروش بسیار خوبی را به ارمغان آورده است، این رقم نشان‌دهنده موفقیت قطعی در آینده نیز خواهد بود.

بطور کلی اهداف و آینده شرکت هواوی در هوش مصنوعی است و اینکه اشخاص، منزل، محیط‌ کار و همه چیز را به هم متصل کند و یک دنیای هوشمند را به مردم و مشتری‌هایش عرضه کند. راهکارهای هوشمند به لطف محصولاتی همچون گوشی‌های هوشمند هواوی باعث آسان‌تر شدن هرچه بیشتر ارتباطات در آینده خواهد شد.

ما در سری Mate که بزودی مدل Mate 20 نیز در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد، حدود 10 میلیون فروش برای دو مدل Mate 10  و Mate 10 Pro داشته‌ایم. گوشی که با هوش مصنوعی به دنیای تکنولوژی معرفی شد.

در سری P20 ما حدود 9 میلیون فروش در سرتاسر دنیا داشته‌ایم، این گوشی از هوش مصنوعی استفاده می‌کند و تلفیقی از تکنولوژی، طراحی و قابلیت‌های موفق است.

ما 53 هزار فروشگاه هواوی در سرتاسر دنیا ایجاد کردیم که انتظار می‌رود در سال 2018 حدود 10 هزار واحد به آن افزوده شود. حدود 3500 فروشگاه با امکان تجربه نزدیک از محصول دایر کرده‌ایم که در سال 2018 حدود 700 واحد دیگر به آن افزوده خواهد شد. ما همچنین در ایران 25 فروشگاه اختصاصی هواوی داریم که تنها به فروش محصولات ما می‌پردازند.

هواوی در یک چهارم دوم سال 2018 توانست رتبه دوم فروش را از اپل گرفته و به رقم 15.8% در بازارهای جهانی برسد. این نتیجه‌ای که حاصل شده برای مقطع زمانی کوتاه نبوده و با شیب و سرعت مناسبی در حال ادامه یافتن است. این مهم به دلیل سرمایه‌گذاری بالای هواوی در بخش تحقیق و توسعه بدست آمده است. هواوی بر اساس گزارش مجله Forbes توانسته به رتبه 79‌امین برند معتبر دنیا برسد.

بخشی از نو‌آوری‌های هواوی شامل AI یا هوش مصنوعی، GPU قدرتمند، ترکیب لنز‌های سه‌گانه دوربین Leica، چیپ‌ست Kirin 970، توسعه تکنولوژی 5G، قابلیت شارژ سریع SuperCharge، ماندگاری بالای باتری، دستیار هوشمند شخصی‌سازی شده، تجربه کاربری روان اندروید و سطوح امنیتی بالا هستند.

اهداف آینده هواوی درباره اشخاص، ماشین‌ها، خانه‌ها و اداره‌ها خواهد بود. برنامه ما این است که اشخاص را به این مکان‌ها و خودروی شخصی‌اش متصل کنیم تا یک دنیای هوشمند واقعی را خلق کنیم. تمام اهداف و راه‌‌کارها در نهایت به این 4 مکان هدایت می‌شوند که در مرکز آن ابزار موبایل است که می‌توانند از طریق آن همه این محیط‌ها را کنترل کرده و استفاده بهینه‌تری داشته باشند.

پس از وی محمد امین ناهید مدیر ارشد مارکتینگ شرکت هواوی به توضیح درباره دو محصول جدید Huawei پرداخت:

گوشی Nova 3 یک محصول متفاوت است که تفاوت اصلی آن با محصولات دیگر قبلی از سری خود در AI است. در محصول امروزی نوا 3 هوش مصنوعی آن را به یک سوپراستار متفاوت تبدیل می‌‌کند. ما گوشی نوا2پلاس در زمان معرفی با شعار ستاره دیده شوید روانه بازار کردیم. در حال حاضر این سوپراستار ادامه پیدا کرده است که مهمترین ارتقاء آن در بخش سلفی است.

مخاطب سری نوا کاربران جوان هستند. برای کاربران جوان 3 بحث بسیار مهم هستند، اول طراحی و دیزاین، دوم دوربین و عکسبرداری و سلفی و بخش سوم نیز سرگرمی است.

در بخش طراحی این گوشی از یک طراحی خمیده برخوردار است و از یک شیشه سه بعدی در پشت بهره می‌برد، همچنین کلیه رنگ‌هایی که برای نوا3 در نظر گرفته شده رنگ‌هایی هستند که مبتنی بر افکت‌های انعکاسی هستند. هواوی تمام تلاش خود را کرده که این حالت سه بعدی در کنار یک فریم فلزی 3.55 میلیمتری آن را به یک گوشی بسیار خوش دست تبدیل کند. ضخامت گوشی نیز در حدود 7.6 میلیمتر است که نسبت به برخی پرچمداران هواوی هم کمتر است.

نمایشگر این گوشی دارای فرم و ظاهر FullView بوده و 85% سطح روی گوشی را پوشش می‌دهد. این موضوع باعث شده نمایشگر 6.3 اینچی خیلی بزرگ به نظر نرسد و کماکان برای کار با یک دست میسر باشد. رزولوشن 2340 در 1080 با نسبت 19.9:9 نیز از دیگر مشخصات فنی نمایشگر نوا 3 است.

رنگ‌بندی گوشی شامل رنگ‌های مشکی، آبی آسمانی و همچنین رنگ Twilight شامل طیف رنگی از آبی به بنفش است. این رنگ به دلیل محبوبیت بالا در تمامی بازارها دچار کمبود موجودی شده است. هواوی از این پس تصمیم گرفت که نام این رنگ را Iris Purple گذاشته و روی آن بیشتر حساب کند. علاوه بر این با توجه به طراحی و زبان طراحی هواوی، تم‌های اختصاصی هم طراحی شده که کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند.

بخش عکاسی
سنسور دوربین 24 مگاپیکسلی در کنار یک موتور گرافیکی قدرتمند با یک Image DSP بسیار پرسرعت که در عملکرد سریع دوربین تاثیر بسیاری دارد. همچنین این فناوری باعث به ارمغان آوردن هوش مصنوعی برای تشخیص سوژه و پس زمینه سوژه بطور دقیق شده است. دوربین سلفی نوا 3 یک دوربین دوگانه با یک سنسور 24 مگاپیکسلی و یک سنسور 2 مگاپیکسلی است.

طراحی ناچ و بریدگی بالای نمایشگر این گوشی کمی پهن‌تر است که به دلیل وجود سنسور دوم دوربین سلفی است. اگر کاربران علاقه‌ای به ناچ نداشته باشد امکان مخفی سازی بخش ناچ یا بریدگی بالای گوشی از بخش تنظیمات وجود دارد.

ISP اختصاصی جدید حدود 25 افزایش ورودی و 30% افزایش عملکرد در پاسخ‌دهی دارد. AI Beauty و AI Scene نیز باعث زیباتر شدن سوژه و همچنین پس زمینه سوژه می‌شوند. هوش مصنوعی باعث می‌شود که پروسه مرز بندی بین سوژه و پس زمینه به دقت انجام شود.

امکان تغییر رنگ پوست سوژه قابلیت جدیدی است که دوربین نوا 3  آن را در اختیار دارد. امکان تغییر تا 7 درجه رنگ پوست در اختیار شما خواهد بود و قابل تنظیم است.

واحد NPU نقش بسیار موثری در پردازش تصاویر دوربین بازی می‌کند. هوش مصنوعی باعث امکان تشخیص 8 صحنه با سوژه‌های متفاوت در دوربین سلفی شده است. نوا 3 اولین گوشی است که از HDR در حالت ویدئو نیز برای دوربین سلفی پشتیبانی می‌کند. همپنین دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی باعث شده است که با توجه به ابعاد بالا این عکس‌ها آماده برای چاپ کردن در ابعاد 2 متر در 1.5 متر باشند.

دوربین‌های اصلی (پشتی)
دوربین‌های پشتی نسل جدیدی از هوش مصنوعی را عرضه می‌کنند. ترکیب دوربین دوگانه 16 و 24 مگاپیکسلی (سنسور Monochrome) باعث شده است تا سنسور 24 مگاپیکسلی تا 2 برابر نور بیشتری را نسبت به سنسور رنگی دریافت کرده و با کمک الگوریتم‌ Multi-Frame تا 50% شفافیت بیشتری داشته باشد. سنسورهای مونو کروم یا سیاه و سفید نور بیشتری را می‌توانند جذب کنند و شفافیت بالاتری دارند.

در ابتدا عکس رنگی توسط دوربین 16 مگاپیکسلی گرفته شده و همزمان یک عکس هم با سنسور 24 مگاپیکسلی گرفته می‌شود و با تلفیق هر دو عکس و همچنین داده‌های هوش مصنوعی و تشخیص نوع صحنه و نوع سوژه حاصل کاری متفاوت و عکس‌هایی قابل قبول در اختیار کاربر قرار خواهند داد.

AI در نوا 3 یک ارتقا قابل توجهی پیدا کرده است. در نوا 3 حدود 500 صحنه و 22 دسته‌بندی توسط دوربین‌های اصلی قابل تشخیص هستند که بر اساس تست بر روی 100 میلیون عکس بدست آمده است.

قابلیت AI Album of EMUI8.2
این ویژگی با کمک هوش مصنوعی آلبوم‌های عکس را در گالری بر اساس نوع سوژه و صحنه دسته بندی می‌کند. به عنوان مثال می‌توانید با جستجوی کلید‌واژه‌هایی به جستجو بروی عکسها بر اساس محتوای آنها بپردازید.

اما این پایان راه برای دوربین در نوا 3 نیست. در کنار دوربین سلفی یک سنسور مادون قرمز برای روشن کردن چهره در نور کم استفاده شده و قابلیت Face Unlock قدرتمندی را پدید آورده است.

همچنین در حالت Face Unlock با توجه به ثبت جزئیات روی صورت کاربر، اگر تغییراتی در صورت کاربر پدید آید باز هم از دقت کافی برخوردار بوده و مشکلی در شناسایی صورت پدید نخواهد آمد.

بخش پردازش و سرگرمی
نوا 3 از چیپ‌ست پرچمدار و قدرتمند Kirin 970 (که بروی Mate 10 و P20 Pro استفاده شده) برخوردار شده است. این چیپ‌ست حدود 50% کارایی بیشتر نسبت به نسل قبل دارد. باتری نوا 3 یک باتری با ظرفیت 3750 میلی آمپر بر ساعت است که می‌تواند حدود 11.6 ساعت ویدئو، 71 ساعت موزیک، 8.2 ساعت ویدئو آنلاین و 7.2 ساعت بازی کردن را فراهم کند.

در بخش سرگرمی با واقعیت افزوده یا AR نوا 3 با AR3.0 و امکانات جدید پا به میدان گذاشته است. به عنوان مثال Gesture Effect قابلیت‌هایی را بر مبنای افکت دست کاربر فراهم می‌کند.

گوشی میان‌رده جدید Nova 3i
این گوشی نسخه ارزان‌تر نوا 3 بوده و بسیار شبیه به آن است و از همان نمایشگر 6.3 اینچی استفاده می‌کند. طراحی و زبان طراحی کاملاً مشابه نوا 3 بوده اما شدت سه بعدی بودن شیشه پشتی کمتر است. این گوشی در رنگ‌های مشکی، سفید و Iris Purple در بازار ایران موجود خواهد شد.

این گوشی نیز سلفی 24 مگاپیکسلی داشته و یک سنسور 2 مگاپیکسلی ایجاد عمق میدان هم دارد. در بخش پشتی نیز دو سنسور 16 و 2 مگاپیکسلی قرار دارد و از لحاظ هوش مصنوعی نیز کاملاً شبیه به نوا 3 است.

Nova 3i از چیپ‌ست Kirin 710 که نسل هفتم است استفاده می‌کند. کایرین 710 کاملاً رقیب چیپ‌ست Snapdragon 710 بوده و یک چیپ‌ست میان‌رده اما قدرتمند است. این چیپ‌ستISP و پردازشگر تصویر مستقلی داشته و از مودم LTE Cat13 نیز برخوردار است و امکان ثبت دو سیمکارت همزمان روی شبکه‌های 4G وجود دارد. GPU این چیپ‌ست هم Mali-G51 بوده و 100% کارایی بیشتر و 130% بازدهی بالاتری نسبت به نسل قبل دارد.

قیمت‌ها

مسئولین هواوی با توجه به وضعیت فعلی بازار ارز از عنوان قیمت ریالی محصولات جدید خودداری کردند، اما بر اساس قیمت دلاری قیمت نوا 3 حدود 499 دلار و Nova 3i حدود 359 دلار است که با یک حساب سر انگشتی باید قیمت Nova 3 را حدود 5 میلیون و 500 هزار تومان الی 6 میلیون تومان و قیمت Nova 3i را حدود 4 میلیون تومان الی 4 میلیون و 500 هزار تومان بدانیم. این دو گوشی بزودی در روزهای پیش‌رو بطور رسمی وارد بازار ایران خواهند شد.

ما در روزهای آینده اطلاعات کامل‌تری از Huawei Nova 3 و Nova 3i و قابلیت‌های آنها منتشر خواهیم کرد و درباره آنها بیشتر خواهیم نوشت.





منبع : شهر سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار