کد خبر: ۱۹۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 August 18
دادگاهی در ایالات تگزاس آمریکا، شرکت خودروسازی تویوتا را به علت سهل‌انگاری در طراحی صندلی لکسوس ES300، به پرداخت ۲۴۲ میلیون دلار محکوم کرد.

به گزارش آی تابناک : هیئت منصفه دادگاه ایالتی تگزاس روز جمعه تویوتا را به پرداخت ۲۴۲ میلیون دلار به خانواده‌ای آمریکایی محکوم کرد. این خانواده آمریکایی در سال ۲۰۱۶ از لکسوس ES300 مدل ۲۰۰۲ استفاده می‌کردند که به دلیل نقص فنی در صندلی جلو، باعث وارد شدن صدمات جدی به دو کودک خانواده شد. این حادثه طی برخورد خودروی لکسوس از عقب اتفاق افتاد و در پی آن، خانواده اهل دالاس از تویوتا به خاطر نقص فنی شکایت کردند.

هیئت منصفه دادگاه ایالتی دالاس مبلغ ۱۴۴ میلیون دلار از این حکم را به علت سهل‌انگاری شرکت تویوتا موتور به جریمه‌های تنبیهی اضافه کرده است. هیئت منصفه این دادگاه در بررسی‌های خود متوجه شد که صندلی‌های جلوی خودروی لکسوس ES300 به طور غیرمعقول خطرناک هستند؛ همچنین آن‌ها اعلام کردند که تویوتا خطر استفاده از این صندلی را به مشتریان اعلام نکرده است.

LEXUS ES300     2002

اریک بوث، سخنگوی تویوتا در بیانیه‌ای گفت:

ما در حالی که به تصمیم هیئت منصفه دادگاه احترام می‌گذاریم، همچنان معتقد هستیم که آسیب‌های وارد شده به این کودکان، ناشی از عوامل خاص در برخورد شدید بوده است؛ این مسئله ربطی به نقص در طراحی یا ساخت خودروی لکسوس ES300 مدل ۲۰۰۲ ندارد. با این حال، ما برای جلوگیری از تکرار چنین مسائلی چاره‌جویی خواهیم کرد.

LEXUS ES300     2002

فرانک برانسون، وکیل خانواده آمریکایی طی بیانیه‌ای ادعا کرد، مشکلات ساختاری در صندلی‌های لکسوس ES300 مدل ۲۰۰۲ وجود دارد که از سرنشینان صندلی جلو در مقابل آسیب‌ها محافظت می‌کند، اما باعث مصدوم شدن و آسیب‌دیدگی سرنشینان صندلی‌های عقب می‌شود. 

برانسون گفت:

این خطری است که تویوتا از آن آگاه بود. شرکت سازنده زمان زیادی برای بهبود طراحی و رفع کمبود‌های ایمنی خودرو داشته است یا این‌که حداقل، می‌توانست به عموم مردم در استفاده از آن هشدار دهد. زندگی و سلامت فرزندان ما ارزش زیادی دارد. آن‌ها شایسته بهترین‌ها هستند.

دادگاه، پس از دریافت غرامت از تویوتا، به دو فرزند آسیب‌دیده خانواده، مبلغ ۹۲ میلیون دلار برای مراقبت‌های پزشکی، ضعف فیزیکی، اضطراب روانی و همچنین سایر خسارت‌ها پرداخت خواهد کرد. 



منبع : بلومبرگ 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار