کد خبر: ۱۹۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۷ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 August 17
پژوهشگران راهی یافته‌اند تا با سرعت بالا مگنزیت، یک ماده معدنی تولید کنند که می‌تواند در طولانی مدت راه‌حل انسان برای کاهش گاز مضر دی‌اکسید کربن موجود در جو باشد.
به گزارش آی تابناک : مگنزیت در طبیعت به آهستگی شکل می‌گیرد بنابراین به راحتی نمی‌توان آن را جایگزین راه‌های کاهنده آلودگی دانست اما دانشمندان بالاخره موفق شده‌اند شیوه‌ای را معرفی کنند که امکان پذیر و اقتصادی است.

در حالت طبیعی، مگنزیت صدها یا شاید هزاران سال نیاز دارد تا کریستال‌هایش شکل بگیرند. پروسه‌ای که دانشمندان به آن دست یافته‌اند این دوره را به ۷۲ روز کاهش داده.

ماده‌ای به نام پلی‌استایرین مایکروسفیرس به عنوان یک کاتالیست و سرعت‌بخش به واکنش باعث شکل‌گیری سریع کانی مگنزیت می‌شود. این کره‌های کوچک پلی‌استایرینی احتمالا قابلیت استفاده مجدد را نیز دارند و هزینه‌ها را پایین نگه می‌دارند.

تبدیل گاز دی‌اکسید کربن به مگنزیت در حال حاضر وارد فاز تجربی شده و هنوز به مرحله‌ای که بتوان از آن در سطح صنعتی استفاده کرد نرسیده است. پاکسازی کربن هوا پروسه‌ای است که می‌توان به دو شیوه طبیعی و مصنوعی انجام داد. دانشمندان در سراسر دنیا در تلاش هستند تا متودهایی را به کار گیرند که دی‌اکسید کربن را از هوا دریافت و حذف کنند.





منبع : slashgear
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار