کد خبر: ۱۹۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 August 16
بر اساس گزارشات منتشر شده، کمپانی بریتانیایی Qurecus ساخت نیروگاه بزرگ خورشیدی ۶۰۰ مگاواتی در ایران را که ارزش آن بالغ بر ۵۷۰ میلیون دلار برآورد میشد به دلیل تحریم‌های آمریکا متوقف کرده است.
به گزارش آی تابناک : قرارداد ساخت این نیروگاه، اواخر شهریور ماه سال گذشته بین مسئولان این شرکت و وزارت نیروی ایران در لندن به امضا رسیده بود تا پس از تکمیل، این نیروگاه ۶۰۰ مگاواتی به ششمین نیروگاه بزرگ خورشیدی جهان تبدیل شود.مدیر عامل شرکت کرکوس در روزهای گذشته در مصاحبه ای با خبرگزاری رویترز با تایید توقف ساخت نیروگاه خورشیدی در ایران اعلام کرد: "پس از تحریم‌های آمریکا علیه ایران، تصمیم گرفتیم تمامی فعالیت‌های خود در ایران را متوقف کنیم؛ ما کماکان این وضعیت را به دقت زیر نظر قرار می‌دهیم".

آن طور که جزئیات قرارداد همکاری مشخص می کنند، این یکی از بزرگ‌ترین قراردادهای ایران و بریتانیا بعد از برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران بود. طبق برنامه ریزی زمان بندی، می بایست هر شش ماه یک شبکه 100 مگاواتی راه اندازی میشد و در پایان سه سال نیز نیروگاه خورشیدی نهایی به بزرگترین نمونه آن در خاورمیانه تبدیل می شد. در زمان نهایی شدن قرارداد اعلام شد که اعتبار اجرای این پروژه با استفاده از منابع مالی خارجی تامین می‌شود. البته کمپانی Qurecus اولین شرکت خارجی نیست که ایران را ترک می کند. در ماه‌های اخیر تعداد قابل توجهی از شرکت‌های اروپایی به دلیل عواقب همکاری با ایران در پی تحریم‌های ایالات متحده، به فعالیت‌های خود در ایران پایان داده‌اند که از جمله مهم ترین آنها می توان به خودروسازان فرانسوی رنو و پژو - سیتروئن اشاره کرد. به گزارش رویترز، پروژه مشابه دیگری (ساخت نیروگاه خورشیدی) توسط شرکت نروژی "ساگا انرژی" هم در ایران متوقف شده است. این پروژه اواخر مهر ماه سال پیش نهایی شد و قرار بود ظرف پنج سال نیروگاه‌های خورشیدی با ظرفیت دو گیگاوات در اطراف کویر مرکزی ایران ساخته شود.




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار