کد خبر: ۱۹۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 August 16
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی البرز از ساخت کیت آموزشی استخراج «دی ان ای» خبر داد و گفت: در حال حاضر قراردادی برای تجاری سازی این طرح دانش بنیان برای تولید انبوه منعقد شده است.
به گزارش آی تابناک : محمدحسن برهانی‌فر گفت: یکی از اساتید دانشگاه آزاد واحد البرز موفق به ساخت کیت استخراج «دی ان ای» شد که کاربردهای مختلفی دارد.

وی با اشاره به کاربردهای این کیت عنوان کرد: این کیت جنبه کاربردی و آموزشی دارد؛ بدین صورت که دانشجویان رشته های مربوط به ژنتیک، علوم، میکروبیولوژی و ... می توانند در آزمایشگاه دانشگاه از این کیت ها در راستای آموزش بهره ببرند.

وی ادامه داد: جنبه کاربردی این کیت ها در آزمایشگاهها و بیمارستان هاست.

برهانی فر با بیان اینکه این کیت اکنون در حال تجاری سازی شدن است، بیان داشت: کیت استخراج دی ان ای که در یک شرکت دانش بنیان به تولید رسیده و اکنون طی قراردادی با دانشگاه آزاد البرز در حال تجاری سازی شدن است.

وی عنوان کرد: معمولا در آزمایشگاههای دانشگاهها از نمونه های خارجی این کیت ها استفاده می شود بنابراین برای دانشگاه هزینه براست و تهیه نمونه داخلی آن می تواند در هزینه های دانشگاه موثر واقع شود.

به گفته برهانی فر، این کیت که اکنون به تولید رسیده و مشابه داخلی ندارد و نسبت به نمونه های خارجی هم از عملکرد بالایی برخوردار است از سوی دیگر هزینه آن نسبت به نمونه خارجی کمتر است.

رئیس دانشگاه آزاد واحد البرز با بیان اینکه استخراج «دی ان ای» اولین قدم در راه انجام مطالعات مولکولی است، گفت: بیشتر سیستم های مولکولی اعم از انواع روش های آزمایشگاهی در قدم اول نیازمند استخراج «دی ان ای» هستند.

وی ادامه داد:  این امر یکی از اصلی ترین تست ها در آزمایش های مولکولی در رشته های میکروبیولوژی، ژنتیک، زیست شناسی سلولی و مولکولی، بیوشیمی، زیست گیاهی، علوم جانوری، داروسازی، بیوتکنولوژی، صنایع غذایی و همچنین در گرایش های مختلف دام پزشکی محسوب می شود.



منبع : مهر 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار