کد خبر: ۱۹۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 August 16
برند بریتانیایی و اصیل مورگان، با همکاری شرکت دوچرخه‌ساز پشلی سایکلز از دو مدل دوچرخه سفارشی دست‌ساز با قیمتی حدود ۱۹۰۰ دلار رونمایی کرد.

به گزارش آی تابناک : مورگان (Morgan) قدیمی‌ترین برند خودروساز انگلیسی است که تاکنون به فعالیت خود ادامه می‌دهد. ایرن شرکت در زمینه طراحی و ساخت خودروهای لوکس و اسپرت سبک‌وزن فعالیت می‌کند.  مورگان موتور در سال ۱۹۰۹ توسطهنری فردریک استنلی مورگان تاسیس شد. مورگان تا زمان درگذشت بنیان‌گذار خود در سال ۱۹۵۹، دورانی طلایی داشت. سپس پیتر مورگان، فرزند ارشد هنری مورگان، اداره شرکت را بر عهده گرفت و تا سال ۲۰۰۳ مدیرعامل بود. شرکت مورگان اکنون توسط کارلوس مورگان، پسر پیتر مورگان و نوه بنیانگذار این شرکت اداره می‌شود. تمام محصولات سفارشی مورگان، با دست ساخته می‌شوند که همین موضوع باعث طولانی شدن زمان تحویل محصولات این شرکت شده است. این بازه گاهی به ۶ ماه نیز می‌رسد و در سال‌ها قبل، حتی به ۱۰ سال نیز می‌رسیده است.


پشلی سایکلز (Pashley Cycles) نیز یکی از قدیمی‌ترین سازندگان دوچرخه در بریتانیا محسوب می‌شود که از سال ۱۹۲۶ میلادی فعالیت می‌کند. از آن زمان تاکنون، پشلی سایکلز در بازار دوچرخه بریتانیا مشغول است و انواع دوچرخه در کلاس‌های مختلف و با نام‌های متفاوت، به فروش می‌رساند. 

در حال حاضر این دو برند قدیمی بریتانیایی، برای ساخت دوچرخه سفارشی مورگان همکاری می‌کنند. طبق شیوه همیشگی مورگان، این دوچرخه به صورت دست‌ساز و سفارشی تولید می‌شود. بنابراین علاوه بر تولید محدود، قیمت بسیار بالایی نیز خواهد داشت. این دوچرخه سفارشی دست‌ساز به تازگی در کارخانه پشلی در استرتفورد رونمایی شد.

Morgan Pashley bicycle / دوچرخه مورگان پشلی

دوچرخه سفارشی پشلی مورگان 8 در رنگ سبز مسابقه‌ای بریتانیایی (British Racing Green که مخصوص خودروهای مسابقه‌ای در بریتانیا است) همراه با تجهیزات سفارشی مانند دستگیره‌های چرمی ساخت هانی‌لتر، تریم آلومینیومی، زین بروکس B17 با گل‌گیر محافظ و روکش گردویی، ست زنجیر و چرخدنده و محافظ مورگان عرضه خواهد شد. این دوچرخه همچنین از رینگ عقب و جلو SturmeyArcher همراه با محرک دینام و چراغ جلوی خمره‌ای شکل بهره می‌برد. قیمت دوچرخه پشلی مورگان 3، با توجه به نرخ کنونی ارز حدود ۱۹۰۰ دلار برآورد شده است.


اغلب مردم انگلستان، پشلی را با عنوان "مورگان دوچرخه‌سازان" یاد می‌کنند. چنین لقبی، نشان از قدمت و تجربه این شرکت در تولید دوچرخه دارد. شاید به همین علت، ترکیب نام مورگان و پشلی در یک دوچرخه سفارشی دست‌سازی بتواند ارزش آن را بالاتر ببرد. چیزی که در دنیای کنونی، مشتاقان زیادی دارد و اغلب افراد، به دنبال وسایل لوکس و سفارشی یا دست‌ساز هستند. اما نسخه‌ی ارزان‌تری نیز با نام دوچرخه پشلی مورگان 8 نیز که قیمتی حدود ۱۵۹۵ دلار دارد. این دوچرخه در رنگ خاکستری صدفی روشن با دستگیره‌های چرمی سیاه، محافظ گل‌گیر و زنجیر سیاه و خاکستری عرضه می‌شود. همچنین از ست دنده هشت سرعته شیمانو نکسوس (Shimano Nexus) و زین پلاستیکی با پوشش کتان ارگانیک در دوچرخه پشلی مورگان 8 استفاده شده است.




منبع : زومیت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار