کد خبر: ۱۹۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 August 16
براساس گزارش اخیر ترندفورس، انتظار می‌رود آیفون های 2018، از جمله آیفون LCD با قیمت مقرون به‌صرفه، پاییز امسال به بازار عرضه‌ شوند.

به گزارش آی تابناک : باوجود خبرهای ضدو نقیض در مورد زمان عرضه‌ی گوشی‌های آیفون ۲۰۱۸ اپل، ترندفورس اعلام کرد که هر سه گوشی هوشمند آیفون جدید بدون تاخیر و در فصل پاییز به بازار عرضه خواهند شد.


میزان فروش آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون ۱۰ که در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شدند، کمتر از حد انتظار بود. برخی تحلیل‌گران بازار معتقدند که یکی از دلایل کاهش فروش گوشی‌های سری آیفون 8 و آیفون 10، تاخیر کوپرتینونشین‌ها در عرضه‌ی گوشی‌ها به بازار بوده است. از سوی دیگر، قیمت بالای آیفون ۱۰ نیز یکی دیگر از مسایل اپل در فروش محصولات ۲۰۱۷ بود. 


آیفون‌های 2018با وجودی که عملکرد بازار گوشی‌های سری آیفون ۸ و آیفون ۱۰، کمی پایین‌تر از حد انتظار است؛ نباید این نکته را فراموش کنیم که گوشی‌های آیفون جدید نسبت به نسل‌های قبلی از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. براساس گزارش TrendForce، میزان فروش کل گوشی‌های آیفون در سال ۲۰۱۷ به حدود ۲۱۶ میلیون دستگاه رسیده است که تقریبا مشابه رقم سال ۲۰۱۶ است. ترندفورس معتقد است، کوپرتینونشین‌ها قصد دارند اواخر سال جاری میلادی، سه مدل جدید آیفون به بازار عرضه کنند. انتظار می‌رود هر سه مدل، از ویژگی فیس‌آیدی (Face ID)‌ بهره ببرند و دو مدل پریمیوم با نمایشگر AMOLED و پشتیبانی از اپل پنسل، به بازار عرضه خواهند شد. TrendForce پیش‌بینی کرده است که با معرفی آیفون‌های ۲۰۱۸، اپل فروش موفق‌تری را نسبت به سال جاری برای خود رقم می‌زند و در حدود ۸۳ تا ۸۸ میلیون گوشی آیفون ۲۰۱۸ را به‌فروش می‌رساند. البته با توجه به بازار اشباع‌شده‌ی گوشی‌های هوشمند و طولانی‌تر شدن چرخه‌ی تعویض گوشی جدید با گوشی‌های قدیمی، نمودار فروش اپل، رشد ۲ تا ۳ درصدی را نشان خواهد داد. از سوی دیگر انتظار می‌رود در جدول رتبه‌بندی فروش جهانی، اپل بعد از سامسونگ به رتبه‌ی دوم خود بازگردد. 

 قیمت گوشی‌های آیفون ۲۰۱۸

از لحاظ مشخصات فنی، دو مدل از گوشی‌های آیفون ۲۰۱۸، با نمایشگر ۵.۸ اینچی و ۶.۵ اینچی AMOLED و یک مدل ۶.۱ اینچی با نمایشگر LCD به بازار معرفی خواهند شد. پیشتر گفته شده بود که اپل تامین‌کنندگان کلیدی گوشی‌های آیفون‌ ۲۰۱۸ را مشخص کرده است؛ ولی هنوز تولید انبوه آیفون‌های ۲۰۱۸ به‌صورت رسمی آغاز نشده است. با این وجود ترندفورس مدعی است که آیفون ۲۰۱۸ با نمایشگر AMOLED از  اواخر ماه جولای (‌اواسط مرداد)‌ وارد خط مونتاژ شده‌ است و مونتاژ مدل LCD‌ از اواسط ماه سپتامبر(‌ اواخر شهریورماه)‌ آغاز خواهد شد؛ و در نهایت هر سه مدل آیفون ۲۰۱۸ طبق برنامه‌ی زمان‌بندی قبلی به‌ترتیب در ماه‌های سپتامبر (‌اواخر شهریورماه)‌ و اکتبر(مهرماه)‌ به بازار عرضه خواهند شد. ترندفورس در حالی این موضوع را مطرح می‌کند که پیش از این اعلام شده بود که معرفی آیفون ۶.۱ اینچی اپل با نمایشگر Full Active LCD تا اوایل آذرماه به تعویق خواهد افتاد. از طرفی پیشتر مینگ‌ چی‌کو، تحلیلگر معروف اعلام کرده بود که هر سه گوشی آیفون ۲۰۱۸، ماه سپتامبر معرفی می‌شوند؛ ولیمورگان استنلی تحلیلگر معروف کیتی هابرتی، نظر دیگری داشت و اعلام کرده بود که آیفون ۶.۱ اینچی LCD احتمالا تا آخر ماه اکتبر (مهرماه) هم معرفی نخواهد شد. 

آیفون 2018

آیفون  LCD مدل ۲۰۱۸ اینچی، با فیس‌آیدی و مجهز به دو سیم‌کارت و نمایشگر بزرگ‌تر از آیفون ۸، قرار است با قیمت مناسب به بازار عرضه شود. با توجه به مشخصات فنی این گوشی هوشمند در رقابت با گوشی‌های هوشمند اندرویدی، پیروز میدان خواهد شد. با توجه به بروزرسانی‌های انجام شده‌، قیمت آیفون ۶.۱ اینچی LCD، در حدود قیمت آیفون ۸ پلاس خواهد بود؛ و احتمالا حدود ۵۰ درصد حجم تولید آیفون‌های ۲۰۱۸ را به خود اختصاص می‌دهد. اپل باید قیمت‌ گوشی‌های جدید خود را به‌گونه‌ای تنظیم کند تا در رقابت بازار سهم بیشتری را از آن خود کند و فروش خوبی را رقم بزند. ترندفورس پیش‌بینی کرده است که قیمت آیفون LCD‌ در حدود ۶۹۹ تا ۷۴۹ دلار خواهد بود.از موضوع زمان رونمایی که بگذریم، قیمت آیفون‌های ۲۰۱۸ یکی از موضوعات مهم و قابل توجه است. ترندفورس معتقد است؛ کوپرتینونشین‌ها در صدد هستند تا استراتژی‌های قیمت‌گذاری خود را تغییر دهند. با توجه به بازار گوشی‌های هوشمند چینی و موفقت فروش آنها با توجه به قیمت‌های مقرون به‌صرفه‌ای که دارند، اپل نیز باید رویکردهای جدیدی را در پیش بگیرد تا بتواند در رقابت با گوشی‌های اندرویدی بازار خود را از دست ندهد. برای آنکه اپل بتواند سود مورد نظر را از فروش گوشی‌های آیفون بدست آورد، باید هزینه‌ی تمام شده‌ی گوشی را کاهش بدهد. یکی از راه‌های کاهش هزینه‌ها، کاهش قیمت قطعات و تامین قطعات مورد نیاز از زنجیره‌ی تامین با قیمت مناسب‌تر است. اگر بتواند گوشی مونتاژشده‌ی مقرون‌به‌صرفه‌ای تولید کند، حاشیه‌ی سودی خوبی را برای خودش رقم می‌زند و در عین حال محصولی با قیمت مناسب‌تر به مشتری تحویل خواهد داد.

گوشی‌های آیفون ۲۰۱۸ با نمایشگر AMOLED، از حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی بهره می‌برند. TrendForce معتقد است که آیفون ۵.۸ اینچی جانشین آیفون ۱۰ خواهد شد و با قیمت حدود ۸۹۹ دلار تا ۹۴۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد. با معرفی این دو مدل جدید آیفون، انتظار می‌رود که آیفون ۱۰ فعلی کم‌کم به پایان عمر خود نزدیک شود. نسخه‌ی ۶.۵ اینچی AMOLED در برخی بازارها دو سیم‌کارته خواهد بود انتظار می‌رود این مدل آیفون ۲۰۱۸ در محدوده‌ی قیمت آیفون ۱۰ با قیمتی حدود ۹۹۹ دلار به بازار عرضه شود. 





منبع : trendforce
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار