کد خبر: ۱۹۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 August 15
میت 20 پرچمدار جدید شرکت هواوی خواهد بود و به‌احتمال قوی از پردازنده‌ی جدید و قدرتمند کرین 980 استفاده خواهد کرد.
به گزارش آی تابناک : دور از انتظار نیست اگر از همین الان فکر کنیم که شرکت هواوی کار روی پردازنده‌ی کرین ۹۸۰ را شروع کرده باشد؛ اگر کرین ۹۸۰ واقعا در دست ساخت باشد، بی‌شک گوشی‌های سری میت ۲۰ هواوی، نخستین‌ گوشی‌های تجهیزشده به این پردازنده خواهند بود. از طرفی اگر بنچمارک‌های لورفته در ماه آوریل واقعا به این پردازنده مرتبط باشند، می‌توان از میت ۲۰ انتظار عملکردی عالی را داشت. 

به‌تازگی گزارشی جدید منتشر شده است که بر اساس آن، کرین ۹۸۰ قرار است از CPU هشت هسته‌ای (چهار هسته‌ی Cortex-A77 به‌همراه چهار هسته‌ی Cortex-A55) بهره ببرد که فرکانس هسته‌های Cortex-A77 روی ۲.۸ گیگاهرتز تنظیم شده است؛ فعلا اطلاعاتی در رابطه با سرعت کلاک هسته‌های کوچک Corex-A55 در دسترس نیست.

ظاهرا کرین ۹۸۰ از رم LPDDR4X در کنار واحد پردازش گرافیکی Mali-G72 MP24 استفاده می‌کند؛ باید دید که این GPU با داشتن دو برابر هسته‌ی بیشتر نسبت به Mali-G72 MP12 (در کرین ۹۷۰) چه عملکردی از خود بر جای می‌گذارد.

کرین ۹۸۰ به نسل دوم واحد پردازش عصبی (NPU) مجهز خواهد شد تا ویژگی‌های مرتبط به هوش مصنوعی را بهتر از کرین ۹۷۰ ارائه دهد؛ همچنین گفته می‌شود که Kirin 980 از پردازنده‌ی سه‌گانه‌ی ISP استفاده می‌کند تا پروسه‌ی پردازش تصاویر را سریع‌تر کند (کرین ۹۷۰ از پردازنده‌ی دوگانه‌ی ISP استفاده می‌کرد). از همین حالا هم می‌توان در مورد گوشی هواوی میت ۲۰ پرو گمانه‌زنی کرد؛ احتمال می‌رود که این گوشی پرچمدار -همچون پی ۲۰ پرو- از دوربین سه‌گانه برای تصویربردای استفاده کند. تراشه‌ی کرین ۹۸۰ در مراسم ایفای ۲۰۱۸ در سی‌ام آگوست (۸ شهریور) معرفی خواهد شد.

البته بد نیست بدانید که برخی شایعات موجود در این خبر نمی‌توانند لزوما درست باشند؛ برای مثال، هسته‌های Cortex-A77 هنوز از سوی ARM معرفی نشده‌اند. با این حال، بهترین کار این است که تا IFA 2018 صبر کنیم و ببینیم هواوی چه در چنته دارد.




منبع : زومیت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار