کد خبر: ۱۹۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 August 14
بانک مرکزی اعلام کرد که تاکنون بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت شده است.
به گزارش آی تابناک :  تسهیلات پرداخت شده توسط شبکه بانکی کشور برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از خردادماه سال ۱۳۹۶ تا خردادماه سال جاری، به ۵۰۰۸۴.۴ میلیارد ریال رسید.

تسهیلات پرداختی بانک‌های خصوصی۲۳۶۰۵.۵ بوده است. مؤسسات اعتباری نیز ۱۴۸۲۵.۷ به این شرکت ها پرداخت کردند. همچنین میزان تسهیلات پرداختی توسط موسسات اعتباری در بازه زمانی یادشده ۱۱۶۵۳.۲ میلیاردریال بوده است.

در ۳ماهه منتهی به خردادماه ۱۳۹۷، معادل ۱۲۷۸۵.۵ میلیارد ریال تسهیلات به ۳۷۷ شرکت‌ دانش‌بنیان پرداخت شد که به طور میانگین سهم هر شرکت دانش‌بنیان ۳۳.۹ میلیارد ریال تسهیلات بوده است.

بانک‌های ملی و ملت به ترتیب با ۲۹۶۳.۳ و ۲۹۱۶.۶ میلیاردریال بیش‌ترین مبلغ پرداختی به این شرکت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

مانده کل تسهیلات پرداختی به ۱۱۲۹ شرکت دانش‌بنیان تا پایان خردادماه سال ۱۳۹۷ معادل ۶۲۲۳۱.۳ میلیارد ریال معادل پرداخت میانگین ۵۵.۱ میلیارد ریال به هر شرکت است که بیش‌ترین مانده به بانک‌های ملی(۱۲۰۵۷.۴ میلیارد ریال) و صادرات (۸۵۴۴.۹ میلیارد ریال) تعلق دارد.

همچنین مانده مطالبات غیرجاری به میزان ۱۰۴۲۱.۳ میلیارد ریال بود که این میزان متعلق به ۱۷۸ شرکت دانش‌بنیان و معادل ۱۶.۷ درصد کل مانده تسهیلات است.

مانده مطالبات غیر جاری شامل ۲۶۸۹.۳ ریال سررسید گذشته برای ۸۵ شرکت، ۲۲۵۰۱ میلیارد ریال معوق برای ۴۱ شرکت و ۵۴۸۱ میلیارد ریال مشکوک‌الوصول است که به ۵۲ شرکت اختصاص دارد.

 این تسهیلات با حمایت معاونت علمی و فناوری و در راستای تحقق حمایت از شرکت های دانش بنیان توسط شبکه بانکی کشور پرداخت شده است.




منبع : مهر 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار