کد خبر: ۱۸۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 August 13
بی‌ام‌و، دلیل ۲۷ آتش‌سوزی ثبت‌شده در مدل‌های پرفروش دیزلی خود صدها هزار خودرو را برای جلوگیری از تکرار حادثه و رفع مشکل، فراخوانی کرد.

به گزارش آی تابناک :  ۲۷ مورد آتش‌سوزی در کره جنوبی و طی یک سال گذشته رخ‌داده است؛ این برای بی‌ام‌و که به کیفیت و استانداردهای بالای محصولات در جهان مشهور است اتفاق خوشایندی نیست. بی‌ام‌و تصمیم به فراخوانی ۳۲۴,۰۰۰ خودروی دیزلی در اروپا گرفته، درست از همان نوع که در کره دچار آتش‌سوزی شده است. تنها در آلمان ۹۶,۳۰۰ خودرو فراخوان خواهد شد.

bmw

در نیمه‌ی اول سال جاری میلادی، تعداد ۲۷ خودرو دچار آتش‌سوزی شده‌اند به همین دلیل مسئولان کره‌ای وارد ماجرا شده‌ و نمایندگی بی‌ام‌و در کره در حال مذاکره با مشتریان هستند. تعداد ۱۳ نفر از مشتریان از بی‌ام‌و به دادگاه شکایت کرده‌اند؛ و درخواست دریافت غرامت ۴۴۴۷ دلاری برای هر خودرو را داده‌اند. آن‌ها گفته‌اند به خاطر ترس از آتش‌سوزی قادر به استفاده از خودرو نیستند و اینکه از رانندگی با خودروهای بی‌ام‌و بسیار نگران هستند. وجود یک نقص در سیستم گردش گازهای خروجی اگزوز برخی محصولات دیزلی BMW باعث شده ۲۷ پیشرانه دریکی از مدل‌های سدان پرفروش یعنی 520D آتش بگیرد و به همین دلیل نیز ۱۰۶ هزار خودروی فروخته‌شده در کره جنوبی هم فراخوان شود.

BMW

این شرکت آلمانی به‌طور رسمی از مشتریان کره‌ای خود عذرخواهی کرده است. کیم هیو جون رئیس هیئت‌مدیره شاخه کره‌ای بی‌ام‌و در یک کنفرانس مطبوعاتی در هفته گذشته بیان کرد: ما به دلیل آتش‌سوزی‌های که اخیراً رخ‌داده است، به خاطر نگرانی و اضطراب به وجود آمده در بین مردم و مسئولان صمیمانه عذرخواهی می‌کنیم.

bmw recall

گزارش‌ها حاکی از این است که سازنده آلمانی از مسئله آتش‌سوزی در سال ۲۰۱۶ آگاه بود، اما اخیراً علت آن را کشف کرده است.

دولت کره می‌گوید که به‌دقت موضوع را بررسی می‌کند که آیا شرکت بی‌ام‌و در فراخوانی خودروها که از مارس ۲۰۱۱ تا نوامبر ۲۰۱۶ در کره جنوبی فروخته‌شده، به‌سرعت و دقت عمل کرده است؟ این موضوع می‌تواند ده‌ها میلیون دلار جریمه برای بی‌ام‌و در پی داشته باشد.

bmw

این تنها مورد نقص فنی نیست که بی‌ام‌و امسال با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند. مشکل فنی قبلی در ماه می ۲۰۱۸ آشکار شد که مربوط به از دست دادن قدرت موتور در حین حرکت به دلیل نقص سیستم الکترونیکی بود که باعث گردید ۳۱۲,۰۰۰ هزار خودرو برای رفع مشکل فراخوانی شوند. همچنین غول خودروساز آلمانی سال گذشته فراخوان جمع‌آوری ۳۶ هزار خودروی خود را صادر کرده بود.

این شرکت به‌وسیله نامه به مالکان این خودروها اطلاع داده است که چطور می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌ها نقص فنی پیش‌آمده را بدون پرداخت هزینه رفع کنند.




منبع : MOTOR 1

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار