کد خبر: ۱۸۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 August 12
سردار کمالی درباره سربازی جوانان نخبه گفت: ۲ هزار کارمند شرکت دانش بنیان سربازی خود را در این شرکت‌ها می‌گذرانند.
به گزارش آی تابناک : سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در نشست خبری تسهیلات سربازی افراد فعال در شرکت‌های دانش بنیان که صبح امروز در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، با اشاره به اینکه نظام وظیفه ایران بر مبنای تأمین منابع انسانی است، گفت: نیروهای مسلح باید از بین مردم نیروی انسانی مورد نیاز خود را تأمین کنند و در راستای اجرای اصل 147 نیروهای مسلح در زمان صلح می‌توانند به کمک دولت بیایند.
رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه ستاد کل با 150 دستگاه غیر نظامی همکاری دارد، اظهار کرد: سالیانه 5 هزار سرباز معلم و سرباز سازندگی به کمک سازمان‌های مختلف و ستاد کل نیروهای مسلح کار می‌کنند.

وی درباره ورود ستاد کل نیروهای مسلح به بخش خصوصی اظهار کرد: تا به امروز در بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان وارد نشده بودیم که در حال حاضر در بخش خصوصی هم وارد عمل شده‌ایم و بیش از 40 درصد افراد تحصیل‌ کرده ما در بخش‌های خصوصی نیروهای مسلح کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه رویکرد جدیدی وارد سربازی شده است، گفت: واگذاری سربازی به بخش غیر دولتی و همچنین انجام پروژه‌های علمی توسط سربازان نخبه از جمله فعالیت‌های دیگری است که ما آنها را انجام می‌دهیم.

سردار کمالی ادامه داد: دانشجویان کارشناسی ارشد به بالا به جای آنکه خدمت کنند می‌توانند تحقیقات خود را در موارد دانشی انجام دهند و این کار به عنوان سربازی تلقی می‌شود.

رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تفاهم‌نامه میان ستاد کل نیروهای مسلح و شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: پس از انجام تفاهم‌نامه‌های موجود معاونت و ستاد کل نیروهای مسلح در سه حوزه کار می‌کنند یکی آنکه سرباز نخبه در بخش خصوصی هم وارد شود که در حال حاضر با دستور مقام معظم رهبری 100 سرباز در این بخش به خدمت گرفته شده است.

وی با اشاره به بخش‌های دیگری از تفاهم‌نامه، ادامه داد: بحث دیگر درباره افرادی بوده که قرار است در شرکت‌های دانش بنیان کار کنند و سپس بخشی از خدمت سربازی را در آنجا بگذرانند که به صورت آزمایشی 2 هزار نفر در این بخش به کار گرفته شده‌اند.

سردار کمالی درباره سومین محور همکاری معاونت و ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: همکاری ما با افراد تحصیل کرده و خدمت آنان برای مهارت‌ آموزی هم یکی دیگر از محورهای اساسی فعالیت است که در این بخش هم 500 نفر انتخاب شده‌اند.

وی با بیان اینکه رویکرد ما تعامل و همکاری با معاونت برای ارتقای بحث سربازی است، گفت: این تفاهم‌نامه و تعامل هیچ خدشه‌ای را به اصل سربازی وارد نمی‌کند و خدمت سربازی با قدرت بیشتری مسیر خود را ادامه خواهد داد.

رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه سازمان‌های مختلف باید حقوق سربازان را بدهند اظهار کرد: مشمولان سربازی حقوقی را دریافت خواهند کرد و سازمان‌ها بر اساس قانون مکلف هستند که به آنان حقوق دهند و این بحث درباره سربازان هم مطرح است و سازمان‌ها مکلف هستند مطابق با قانون به سربازان حقوق دهند؛ همچنین دانشجویانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند تفاوتی با جوانان مشمول داخل ندارند اما هنوز بحث استفاده از ظرفیت آنان مطرح نشده است.




منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار