کد خبر: ۱۸۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 August 12
بسیاری از شرکت‌های خودروسازی به آینده خودروهای خودران امیدوارند اما بی‌ام‌و دیدگاه متفاوتی دارد.

به گزارش آی تابناک : رقابت شرکت‌های خودروسازی برای ساخت اولین نمونه تجاری از خودروهای خودران سطح چهار و پنج شدت گرفته است. اما بی‌ام‌و (BMW) به آینده این فناوری، امید زیادی ندارد.


نماينده‌ی بی‌ام‌و انگلستان در گردهمايى انجمن خودروسازان طی سخنرانی خود به دشوار بودن فرایند تصویب اجازه رانندگی به خودروهای خودران تاکید کرد. او گفت:

سناریویی را تصور کنید که خودرو مجبور به تصمیم‌گیری بین دو نفر برای تصادف شود. مغز خودرو چگونه کار خواهد‌ کرد؟ آیا به سوابق افراد دسترسی پیدا کرده و با فهمیدن این که، چه‌کسی بیماری لاعلاج دارد او را برای تصادف انتخاب خواهد کرد؟

بی‌ام‌و نیز همانند شرکت های رقیب، روی خودرو‌های خودران که نیازی به دخالت انسان ندارند کار‌ می‌کند. هرچند فناوری خودران سطح پنج، موجود است اما اجازه رانندگی دادن به این خودروها در جاده‌های عمومی با مخالفت قانون‌گذاران روبرو است.


سيستم کاملا هوشمند که راننده به آسودگی در خودرو نشسته و دستور مسافرت را به خودرو بدهد بر خلاف آنچه ادعا می‌شود، هنوز ممکن نیست.نماينده‌ی بی‌ام‌و انگلستان همچنین در سخنرانی خود افزود:

BMW Concept

او در مورد نگرانی‌های قانونی گفت:

در ضمن باید نگرانی‌های قانون‌گذاران را در نظر گرفت در بریتانیا دولت به شرکت‌ها اجازه تست خودروهای خودران را می‌دهد حتی اگر این آزمایش‌ها مخالف قوانین بزرگراه بریتانیا باشند آن ها متوجه مسابقه شرکت‌ها برای اولین‌ بودن در این زمینه هستند و از آزاد گذاشتن آزمایش‌ها سود می‌برند.

اما به نظر من در آینده قانون‌گذاران در این زمینه مداخله خواهند‌ کرد و محدودیت هایی وضع خواهند کرد که شاید اجازه دادن به این خودروها در محیطی کنترل شده مانند بزرگراه‌ها باشد.

پیشرفته‌ترین خودرو بی‌ام‌و در سال ۲۰۲۱ (۱۴۰۰) با انتقال قدرت کاملا الکتریکی و سیستم خودرانی که بی‌ام‌و آن را سطح ۳.۵ میخواند عرضه خواهد‌شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار