کد خبر: ۱۸۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 August 12
مهندسان اپل در راستای بهینه‌سازی سیری، موفق شدند قدرت تشخیص نقاط مورد علاقه (POI) سیری را بهبود ببخشند.

به گزارش آی تابناک : دستیار هوشمند سیری اپل در برخی حوزه‌ها، عملکرد متوسطی را از خود نشان می‌دهد. کوپرتینونشین‌ها همواره در تلاش‌ هستند تا عملکرد کلی سیری را بهبود ببخشند. در یکی از پست‌های نشریه‌ی Apple Machine Learning، به بررسی قدرت تشخیص نقاط موردعلاقه (POI) سیری پرداخته و مشخص شد اپل در این حوزه توانسته است به پیشرفت‌هایی دست پیدا کند.

برخی مکان‌ها روی نقشه، جزو نقاط موردتوجه یا POI کاربران محسوب می‌شوند. Siri در تشخیص این نقاط نیاز به بهبود و ارتقاء دارد و در حال حاضر نمی‌تواند با دقت خوبی نقاط POI را روی نقشه به کاربران نشان دهد و گاهی اوقات حتی دچار خطاهایی می‌شود که کاربر نمی‌تواند به صحت اطلاعات اعتماد کند و در نهایت منجر به عدم اطمینان کاربر می‌شود.

سیری/siri

خوشبختانه، کوپرتینونشین‌ها دریافتند که با استفاده از داده‌های موقعیت مکانی، دقت تشخیص سیری برای شناسایی POI‌های محلی بیشتر خواهد شد. به‌طور‌ مشخص، وقتی طول و عرض جغرافیایی گوشی آیفون تعیین شود، سیری می‌تواند به پایگاه داده‌های نقاط موردعلاقه یا POI منطبق بر یکی از ۱۶۹ منطقه‌ی جغرافیایی ایالات متحده دسترسی داشته باشد و با توجه به درخواست کاربر، گزینه‌های محلی موجود را به وی نشان دهد. از نظر سرور، Apple، بیش از ۵۰۰۰ ساعت داده‌های کلامی و گفتاری را به سیستم آموزش داده است؛ و از مدل زبانی که قابلیت به‌روزشدن ساده‌ای دارد و مدیریت بر آن نیز سخت نیست، استفاده می‌کند که می‌تواند به‌طور مرتب POI‌های جدید مربوط به کسب‌و‌کار را به‌خوبی نشان دهد.

منطقه تحت آزمون خطای Geo-LM خطای General LM خطای نسبی 
بوستون ۲۴.۳۱۳.۷۴۳.۶
شیکاگو۲۶.۳۱۵.۲۴۲.۲
لوس انجلس۲۴.۴۱۲.۶۴۸.۴
مینیاپولیس۱۹.۶۱۰.۷۴۵.۴
نیویورک ۲۷.۳۱۵.۷۴۲.۵
فیلادلفیا۲۵.۸۱۵.۰۴۱.۹
سیاتل۲۴.۸۱۳.۸۴۴.۴
سانفرانسیسکو۲۶.۵۱۵.۱۴۳.۰

با توجه به آزمایش‌های مختلفی که در سطح شهر انجام‌شده است، میزان خطای سیری در تشخیص محبوب‌ترین POI‌ها حدود ۴۸.۴ درصد کاهش یافت. در بدترین شرایط، میزان خطا‌ در تشخیص POIهای محبوب در لس‌آنجلس از ۲۴.۴ درصد قبل از بهبود، به ۱۲.۶ درصد کاهش یافت. در سایر شهرها مانند نیویورک، کاهش خطا نزدیک به ۴۲ درصد بود و در کل خطایی حدود ۱۵.۷ درصد را به ثبت رساند. البته باید اضافه کنیم که استفاده از اطلاعات موقعیت‌مکانی، تاثیری در توانایی سیری برای پردازش درخواست‌های غیر POI نخواهد داشت.

بهبود عملکرد سیری، یکی از موضوعات چالش برانگیز برای کوپرتینونشین‌ها است. خصوصا به این دلیل که اپل به رعایت و حفظ حریم خصوصی کاربران توجه ویژه‌ای نشان می‌دهد، بهبود قدرت تشخیص سیری برای اپل بسیار حائز اهمیت است. سیستم جدید در رقابت با گوگل و آمازون که با سیستم مبتنی بر فضای ابری کار می‌کنند، می‌تواند برای اپل چالش برانگیز باشد. باوجودی که دستیار هوشمند اپل هنوز راه زیادی تا بهبود و توسعه‌ی نهایی دارد، ولی همین قدم‌های کوچک هم امیدوارکننده هستند.البته، خبرهای بدی هم در این حوزه وجود دارد. باوجود کاهش خطاهای تشخیص سیری، مجددا از بین هر ۷ یا ۸ درخواست، یک بار خطا را در پیدا کردن POI محبوب از خودش نشان داد. این رقم در مقایسه با قبل بهتر شده است. پیش از این، از هر ۴ درخواست یک مورد خطا ثبت می‌شد؛ ولی این‌بار از بین هر ۷ یا ۸ درخواست، یک مورد خطا ثبت شد. البته این میزان خطا نیز اصلا خوشایند نیست. تصور کنید در خودرو نشسته‌اید و می‌خواهید مسیر موردنظر را مشخص کنید، واقعا این درصد خطا آزاردهنده است. در آزمایش واقعی، سیستم جدید کاهش ۱۸.۷ درصدی خطا را نشان داد و البته شاهد تاخیر زمانی هم در سیری بودیم.





منبع : venturebeat 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار