کد خبر: ۱۸۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 August 12
در پایگاه اطلاعاتی زیردریایی مایکروسافت وب‌کمی قرار داده شده است که به کمک آن می‌توان شنا کردن ماهی‌ها از کنار ۲۷.۶ پتابایت اطلاعات را مشاهده کرد.

به گزارش آی تابناک : اگر شما همیشه در این فکر بودید که شنا کردن ماهی‌ها از کنار سرور ۲۷.۶ پتابایتی را مشاهده کنید، امروز روز شانس شما است. مایکروسافت وب‌کمی را در کنار پایگاه اطلاعات زیردریایی خود قرار داده است که تصاویر زنده از زنگ زدن مخزن فلزی و صدها ماهی که ناگهان به داده‌های کلود و هوش مصنوعی علاقه‌مند شده‌اند را نشان می‌دهد. کمپانی خرداد ماه در نزدیکی سواحل اسکاتلند برای آزمایش سرور را به زیر آب فرستاد تا آزمایش کند که با خنک کردن آن زیر آب دریا می‌توان در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرد یا خیر.

تصاویر زنده‌ی سرور زیردریای مایکروسافت

مایکروسافت سال‌هاست که در حال آزمایش سرورهای زیر آب است و نسخه‌ی کنونی در جزایر ارکنی به مدت پنج سال مورد آزمایش قرار خواهد گرفت. این سرور شامل ۱۲ قفسه با ۸۶۴ سرور است که ظرفیت ۲۷.۶ پتابایت (۲۷۶۰۰ ترابایت) دارند؛ ظرفیتی معادل ۵ میلیون نسخه از انیمیشن در جست و جوی نمو. برق این سرور توسط یک کابل عظیم زیردریایی تامین می‌شود که این کابل سرور را به اینترنت نیز متصل می‌کند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که کمپانی در آینده سرورهای قدرتمندتری را به این پروژه اضافه خواهد کرد.

سرور زیرآب مایکروسافت

این وب‌کم تنها برای سرگرمی قرار داده نشده است و کمپانی از آن برای بررسی شرایط محیطی اطراف سرورهایش استفاده می‌کند. اگر به دیدن تصاویر زنده‌ی این پروژه علاقه دارید، سایت پروژه‌ی نتیک مایکروسافت را دنبال کنید.



منبع : ورج 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار