کد خبر: ۱۸۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 August 12
به تازگی طرح جدیدی برای کمک به گدایان طراحی شده‌ که موجب می‌شود حتی اشخاصی که پول نقد ندارند هم بتوانند به آنها کمک کنند.

به گزارش آی تابناک : بدین ترتیب در انگلستان تکدی گری هوشمند خواهد شد.

برنامه Greater Change توسط مدرسه‌ی کسب و کار سعید آکسفورد با همکاری مرکز نوآوری دانشگاه آکسفورد به مرحله اجرا رسیده و در راستای‌ آن تعدادی بارکد مشخص برای گدایان طراحی شده تا رهگذران بتوانند با استفاده از گوشی‌هایشان به آنها کمک کنند.

بنیان گذار این برنامه می‌گوید که سیستم طراحی شده از مکانیزمی شبیه به بلیط‌های آنلاین بهره می‌برد و کد QR به خصوصی در آنها تعبیه شده است. به باور وی بریتانیایی‌های مدرن به پرداخت هزینه‌های روزمره نظیر بلیط مترو با استفاده از کارت‌ها و موبایل‌هایشان عادت کرده‌اند.

حال این بارکد‌ها شرایطی به وجود می‌آورد که آنها درصورتی که پول نقد به همراه خود ندارند هم بتوانند به گدایان و بی خانمان‌ها نیز کمک کنند. تنها کافیست که آنها با گوشی یا کارت خود کد‌ QR موردنظر را اسکن کنند تا بتوانند مقدار مشخصی به حساب فرد بی خانمان بریزند.

جالب اینجاست خیرخواهان قادر خواهند بود پروفایل فرد را در فضای مجازی مشاهده کرده، با او آشنا شوند و تصمیم بگیرند چه مقدار کمک کنند.

علاوه بر این قرار است برنامه‌ی یاد شده بی خانمان‌ها را در خرج کردن پول‌های ریخته شده به حساب‌هایشان یاری دهد. هر شخص مجبور خواهد بود برای نقد کردن حسابش سراغ مددکار به خصوصی برود. حال این مددکار مسئولیت دارد تا از خرج شدن  و سرمایه‌ گذاری این پول روی هدف‌های مشخص مطمئن گردد. برای مثال فرد بی خانمان خواهد توانست با این پول‌ها اتاقی اجاره کرده یا پاسپورت تهیه کند.

با اینکه سیستم  یاد شده قصد دارد به روشی نوین برای بی خانمان‌ها سرپناه ایجاد کند اما گزارش شده بسیاری از مردم از این گجت‌ها استقبال نکرده‌اند و حس مطلوبی از اسکن کردن بارکد یک فرد بی خانمان ندارند.

تماشا کنید: طراحی پله هایی با قابلیت ذخیره انرژی برای کمک به افراد کم توان

منبع : ایندیپندنت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار