کد خبر: ۱۸۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 August 11
همانطور که در طول سال های اخیر دیده ایم، بازی های ویدئویی در گوشی های هوشمند می توانند میلیون ها دلار برای سازندگان آنها کسب درآمد کنند.

به گزارش آی تابناک : اپیک گیمز کمپانی توسعه دهنده بازی پرطرفدار Fortnite که برای دستگاه های iOS عرضه شده در این پلت فرم درآمد چشمگیری کسب کرده است. با وجود آنکه نسخه بتا این بازی به صورت انحصاری برای گوشی بالارده گلکسی نوت 9 سامسونگ عرضه شده است، فورت نایت قرار نیست که برای کاربران اندروید در فروشگاه گوگل پلی عرضه شود. ظاهراً اپیک نمی خواهد 30 درصد از درآمد هنگفتی که از کاربران اندرویدی کسب می کند را در اختیار گوگل قرار دهد، این در حالیست که کمپانی توسعه دهنده دقیق همین درصد از درآمد خود در دستگاه های iOS را به اپل تحویل می دهد.

در نهایت زمانی که این بازی به طور رسمی برای کاربران اندرویدی عرضه شود؛ آنها باید فورت نایت را از وب سایت رسمی اپیک دریافت کنند. این کمپانی بر این باور است که بازی محبوبشان حتی بدون آنکه در گوگل پلی استور عرضه شود، می تواند جایگاه خود را در میان کاربران اندرویدی پیدا کند. با وجود ریسک بزرگی که فورت نایت قبول کرده است به نظر میرسد که بازنده اصلی این ماجرا گوگل است. موسسه تحقیقاتی Sensor Tower اعلام کرده است که اگر اپیک گیمز بازی محبوب خود را در گوگل پلی عرضه نکند؛ از حالا تا پایان سال گوگل از کسب درآمد 50 میلیون دلار و حتی بیشتر محروم خواهد شد. سنسور تاور اعلام کرده است که اپیک از زمان عرضه بازی فورت نایت از تاریخ 15 مارس تا امروز از پلت فرم iOS بیش از 180 میلیون دلار درآمد داشته است. در ابتدا امکان بازی در آیفون و آیپد تنها از طریق دعوت نامه وجود داشت، اما حالا این بازی برای عموم آزاد می باشد و میزان درآمدی که اپل از این بازی داشته 54 میلیون دلار بوده است.

با تصمیم اپیک مبنی بر قرار نگرفتن بازی فورت نایت در گوگل پلی، این فروشگاه در پاسخ به به جستجوی کاربرانی که به دنبال این بازی هستند مستقیماً اعلام می کند که فورت نایت در این فروشگاه در دسترس نیست. این کار برای جلوگیری از دسترسی کاربران به برنامه های تقلبی و کپی از بازی اصلی است.





منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار