کد خبر: ۱۸۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 August 10
سامسونگ شب گذشته از محصول جدیدی با عنوان Galaxy Home رونمایی کرد که به صورت رسمی ورود این کمپانی به بازار اسپیکرهای هوشمند را کلید می‌زند.

به گزارش آی تابناک : طبق اطلاعات منتشر شده از سوی سامسونگ، Galaxy Home یک اسپیکر هوشمند رده بالا و قدرتمند است که با هدف رقابت با محصولاتی نظیر HomePod از کمپانی اپل، Echo از کمپانی آمازون و Home از کمپانی گوگل، طراحی و آماده سازی شده است و می‌تواند در قیاس با آن‌ها صدای خروجی با کیفیت بهتری را فراهم آورد. سامسونگ همچنین اعلام کرده است که اسپیکر هوشمند Galaxy Home ترکیبی از یک طراحی زیبا و صدای خروجی شگفت‌انگیز را ارائه خواهد کرد. به منظور دست‌یابی به این قابلیت، سامسونگ کار طراحی سیستم صوتی این اسپیکرها را به کمپانی AKG سپرده است.

Galaxy-Home-2.jpg - 172.87 kB

اسپیکر Galaxy Home ظاهری عجیب دارد که به نظر می‌رسد بیش از هرچیز شکل ناموزون بدنه، یک پنل تخت در بالا و همچنین سه پایه‌ی نگهدارنده در زیر، موجب به وجود آمدن آن شده است. صفحه بالایی این اسپیکر که در هنگام استفاده در روبروی کاربران قرار می‌گیرد دارای دکمه‌های کنترلی است که به منظور تنظیم صدا و همچنین جا به جایی میان فایل‌های موسیقی مختلف به کار گرفته خواهند شد. همچنین در این پنل می‌توان لوگوی کمپانی AKG را مشاهده کرد که به کاربران یادآوری می‌کند که بلندگوهای این اسپیکر قدرتمند، توسط این کمپانی طراحی و تولید شده‌اند.

این محصول جدید سامسونگ همچنین دارای شش اسپیکر داخلی و یک Subwoofer است و می‌تواند یک صدای Surround را توسط این قطعات سخت افزاری خود تولید کند. سامسونگ همچنین به منظور افزایش قدرت این اسپیکر در دریافت صداها و دستورهای صوتی کاربران، هشت میکروفون دور برد را در آن تعبیه کرده است. این میکروفون‌ها قادر هستند کوچکترین صدا در فواصل دور را هم شناسایی کنند. طبق انتظار امکان فعال سازی این اسپیکر با دستور صوتی Hi, Bixby ممکن خواهد بود.‌ پس از آن کاربران می‌توانند با دستورهای صوتی دیگر، وظایف متعدد و گوناگونی نظیر پخش فایل‌های موسیقی را به این اسپیکر محول کنند. سامسونگ اعلام کرده است که دستیار هوشمند Bixby می‌تواند تمامی کارهایی که در گوشی‌های هوشمند انجام می‌دهد را در این اسپیکر نیز صورت دهد. دستیار هوشمند Bixby در این اسپیکر قادر است به کمک فناوری SmartThings کمپانی سامسونگ، کنترل خانه‌های هوشمند را هم برعهده بگیرد.

Galaxy-Home-3.jpg - 33.74 kB

در کنار این جزییات به نظر می‌رسد که اسپیکرهای Galaxy Home هنوز برای تولید انبوه و عرضه به بازارهای جهانی آماده نیستند و سامسونگ تنها قصد داشته در مراسم شب گذشته به معرفی اولیه‌ از این محصول خود بپردازد. این کمپانی در پایان این مراسم اعلام کرد که جزییات بیشتر از اسپیکرهای هوشمند Galaxy Home را در مراسم Samsung Developer Conference که در اواخر ماه نوامبر برگزار می‌شود منتشر خواهد کرد.

بدون شک اسپیکرهای Galaxy Home برای ایجاد یک رقابت نزدیک با رقبای خود نیازمند معرفی قابلیت‌های هوشمند جدید هستند و تنها راه دست‌یابی به این قابلیت‌ها، رشد و ارتقا دستیار هوشمند سامسونگ یعنی Bixby است. دستیاری که تاکنون نتوانسته است موفقیت‌های زیادی را برای سامسونگ بدست بیاورد و تاکنون بخش کمی از کاربران به استفاده از آن روی آورده‌اند.

Galaxy-Home-4.jpg - 58.56 kB

از سوی دیگر به نظر می‌رسد ورود سامسونگ به بازار اسپیکرهای هوشمند کمی دیر صورت گرفته است. در حال حاضر کمپانی آمازون با محصولات Echo خود موفقیت‌های زیادی را در این بازار کسب کرده‌ است. بسیاری از کارشناسان این موفقیت آمازون را مدیون دستیار هوشمند و قدرتمند این کمپانی که آن را با نام Alexa می‌شناسیم می‌دادنند. گوگل نیز تاکنون توانسته است میلیون‌ها نسخه از اسپیکر هوشمند Home خود را به فروش برساند. قیمت بسیار عالی این محصولات، سبب استقبال مناسب کاربران از آن شده است. از سوی دیگر تا زمان عرضه اسپیکرهای Galaxy Home از سوی سامسونگ، این دو کمپانی موفقیت‌های بشتری نیز در این بازار کسب خواهند کرد.

تاکنون اطلاعاتی از قیمت این اسپیکر منتشر نشده است اما به نظر می‌رسد برچسب قیمت آن قابل قیاس با محصولات مشابه موجود در بازار باشد. در حال حاضر محصولاتی نظیر Apple HomePod با قیمت 350 دلار، Google Home Max با قیمت 400 دلار، Google Home با قیمت 130 دلار و Amazon Echo با قیمت 100 دلار، در این رده معرفی و روانه بازارهای جهانی شده‌اند.




منبع : شهر سخت افزار 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار