کد خبر: ۱۸۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 August 10
اینتل در جدیدترین آمار درآمد خود ، سهم فروش پردازنده‌های مخصوص هوش مصنوعی در سال ۲۰۱۷ را یک میلیارد دلار اعلام کرده است.

به گزارش آی تابناک : اینتل به‌عنوان دومین تولیدکننده‌ی بزرگ پردازنده در جهان، برای اولین بار آماری از درآمد بخش در حال رشد دنیای کامپیوتر یعنی هوش مصنوعی منتشر کرد. فروش این شرکت در سال ۲۰۱۷ در این بخش حدود یک میلیارد دلار عنوان شده و رقبایی همچون انویدیا را پشت سر گذاشته است.

با کاهش فروش کامپیوترهای شخصی، اینتل وابستگی زیادی به فروش دیتاسنترها پیدا کرد. این نوع از فروش، نیازمند قدرت پشت صحنه‌ی پردازشی برای اپلیکیشن‌های موبایل و تحت وب بود. این اپلیکیشن‌ها نیز برای قابلیت‌هایی همچون تشخیص صدا یا تصویر عموما به هوش مصنوعی نیاز دارند. از طرفی محققان بر این باورند که پردازنده‌های گرافیکی مانند محصولات شرکت انویدیا برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی کامپیوتری بهتر از پردازنده‌های مرکزی یا CPU عمل می‌کنند. 


AIاینتل در یک کنفرانس خبری برای فعالان وال‌استریت که در مرکز مدیریتی این شرکت در سانتاکلارا، کالیفرنیا برگزار شد، به توضیح استراتژی خود در این بخش از بازار پرداخت. ناوین شنوی، مدیر بخش دیتاسنتر شرکت در این رویداد از موفقیت اینتل در رشد ۲۰۰ برابری توانایی آنها در پرورش هوش مصنوعی خبر داد. در نتیجه‌ی این رشد، فروش پردازنده‌هایXeon مرتبط با این بخش در سال ۲۰۱۷ به مرز یک میلیارد دلار رسیده است. درآمد کلی آنها در این مدت ۶۲.۸ میلیارد دلار بوده است. شنوی پیشرفت‌های شرکت در بهبود بازدهی و کارایی پردازنده‌ها را دلیل اصلی این افزایش فروش می‌داند.

ناوین رائو، مدیر بخش محصولات هوش مصنوعی شرکت نیز در مورد محاسبه‌ی این حجم درآمد توضیحاتی ارائه کرد. او عنوان کرد که با سوال از مشتریان در مورد زمینه‌ی فعالیت و همچنین محاسبه‌ی وظایف دیتاسنترها در بخش هوش مصنوعی، به تخمین یک میلیارد دلار فروش رسیده‌اند. او در مصاحبه اعلام کرد که فروش بیش از این بوده اما آنها برای دقیق‌تر بودن گزارش، بسیاری از آمار را حذف کرده‌اند.

انتشار این آمار تاحدودی ارزش سهام اینتل را افزایش داد

این آمار برای رشد ارزش سهام Intel نیز مفید بوده است. آنها ماه گذشته و پس از شکست در رسیدن به پیش‌بینی درآمد بخش دیتاسنتر از طرف وال استریت، با کاهش ارزش سهام روبرو شدند. علاوه‌بر آن اینتل اعلام کرده بود که محصولات نسل جدید تا سال ۲۰۲۰ عرضه نخواهند شد؛ به‌همین دلیل تحلیل‌گران بازار نگران این شدند که AMD، بازار دیتاسنترها را از اهالی سانتاکلارا برباید.

پاتریک مورهد، مدیر سابق بخش پردازنده‌ی شرکت Moor Insights & Strategy و تحلیل‌گر بازار پردازنده است. او عنوان کرده که آمارهای منتشرشده توسط اینتل، وظیفه‌ی جدیدی را برای آنها به‌وجود خواهد آورد. این شرکت پس از این باید در مسیر توسعه‌ی هوش مصنوعی و ارائه‌ی گزارش‌های فروش آن به خبرنگاران و رسانه‌ها تلاش‌های بیشتری انجام دهد. در نهایت او به این نکته اشاره کرد که آمار یک میلیارد دلاری قطعا محافظه‌کارانه و کمتر از مقدار واقعی بوده چون تنها بخش CPU در آن لحاظ شده و محصولات دیگر در نظر گرفته نشده‌اند.



منبع : reuters 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار