کد خبر: ۱۸۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 August 09
بازی موبایل Escape Board وظیفه پیداکردن راه فرار از صفحه جادویی خود را که از المان‌های خطرناک پر شده است، به شما می‌سپارد. با زومجی و معرفی این بازی همراه شوید.

به گزارش آی تابناک : بازی موبایل Escape Board اثری است که Mustafa Fırtına آن را با المان‌های ذهنی و در سبک پازل ارائه کرده است. این بازی اندروید و آیفون، وظیفه ساده‌ای را به شما می‌سپارد و آن پیدا کردن راه فرار از صفحه جادویی بازی است. این صفحه بازی، متشکل از المان‌های گرافیکی است که باید آن‌ها را بشناسید و با استدلال منطقی، به دنبال مسیرهایی برای فرار از صفحه باشید.

کلیت بازی Escape Board روی استدلال‌های فکری بنا شده است و قرار نیست یک گیم‌پلی پویا و چالش برانگیز را تجربه کنید. چالش بازی تماما روی ذهن بنا نهاده شده است و با یکی از بهترین آثار معمایی روبرو هستیم. سازندگان بازی، چنین فاکتورهایی را روی فضای هنری پیاده‌سازی کرده‌اند و با استفاده از گرافیک نوری، جلوه خاصی به بازی اضافه کرده‌اند. سبکی که این اثر از آن پیروی می‌کند، پازل با المان‌های فرار است و باید راه‌های زیادی را برای خلاص شدن از یک شی خاص انجام دهید. حال در این بازی، پیروزی شما با فرار از صفحه بازی صورت می‌گیرد. اما با یک صفحه ساده روبرو نیستید و صفحه جادویی بازی، دربردارنده برخی از المان‌هایی است که فرار را دشوار می‌کند. بمب‌ها و مسیرهای بسته، دو فاکتوری هستند که از رسیدن شما به دروازه خروجی جلوگیری می‌کنند. بنابراین باید راه‌های زیادی را امتحان کنید و بتوانید از المان‌های قدرت بازی، برای جا به جا شدن در مسیر استفاده کنید. ورود و خروج شما در سمت کناری صفحه بازی کاملا مشخص شده است و بنابراین، تنها باید مسیر یا مسیرهای درست را پیدا کنید.

Escape Board
Escape Board











گرافیک بازی، گرچه کمی‌ ساده به نظر می‌رسد، اما بسیار هنری طراحی شده است و اعلان‌های بازی، به صورت پرتوهای نور، جلوه‌گری می‌کنند. اگر مسیری که انتخاب کرده‌اید مجاز باشد، کل صفحه برای چند صدم ثانیه سبز می‌شود و در صورت رفتن به خانه‌های غیرمجاز، صفحه قرمز را مشاهده خواهید کرد. با افتادن روی خانه‌های بمب، به خانه اول باز می‌گردید و باید مسیر جدیدی را انتخاب کنید. جایگاه قرارگیری المان‌ها در یک مرحله، تا انتها ثابت می‌ماند و می‌توانید مرتبا مسیرهای خود را عوض کنید. در ابتدا شاید روند بازی آسان باشد، اما با گذراندن بخش‌های آموزشی، چالش‌های سخت بازی، می‌توانند ذهن شما را درگیر کنند. نقاطی هم وجود دارند که شما را تله‌پورت می‌کنند و می‌توانید از بمب‌ها خلاصی یابید. باید مواظب باشید که روی نقاط Darkness یا همان تاریکی نیفتید؛ چرا که دیگر، بمب‌ها و تله پورت‌ها نامرئی خواهند شد و توان دیدن آن‌ها را نخواهید داشت. چنین روندی، کم‌کم می‌تواند بازیکنان را قانع کند که به هیچ عنوان کار آسانی را پیش رو ندارند و یقینا چالش‌های ذهنی بیش‌تری در سطوح بعدی، انتظارشان را می‌کشد.

طراحی بصری، جلوه خاصی را در تجربه بازی ایجاد کرده است

در تجربه بازی Escape Board خواهید دید که یک‌سری مسیر مخفی هم در مراحل وجود دارد و می‌توانید با کشف آن‌ها، سریعا به در خروجی برسید. با رسیدن به در خروجی، سریع به مرحله بعدی منتقل می‌شوید و می‌توانید به صورت پیوسته پیش‌روی کنید. بازیکنان در واقع با یک اثری روبرو هستند که استدلال فکری را از آنان طلب می‌کند و همواره باید تست‌های منطقی بازی را به درستی حل کنند. بازی جنبه آموزشی و بهبود مهارتی هم دارد و یقینا با تجربه بیش‌تر بازی، می‌توانید استنتاج قوی‌تر و قدرت تصمیم‌گیری بالاتری را کسب کنید. چنین چیزی کاملا اثبات شده است و بازی همه جنبه‌های یک اثر معمایی ناب و جذاب را در نظر گرفته است.

Escape Board
Escape Board
Escape Board

رسیدن به قدرت استنتاج و تصمیم‌گیری، فاکتورهای مهمی برای موفقیت در بازی است





















مکانیسم بازی اندروید و آیفون Escape Board، روند ثابت و مشخصی دارد و تنها با پیروی از آن می‌توانید به موفقیت برسید. نقطه به نقطه مراحل را باید به ذهن خود بسپارید و مسیرهایی که در آن ناموفق بوده‌اید را دوباره تکرار کنید. رسیدن به چنین مهارتی، قطعا تجربه بیش‌تری می‌خواهد و باید ساعت‌ها و روزها این اثر را تجربه کنید. بازی شاید جذابیت‌های اکشن نداشته باشد، اما علاقه‌مندان به چالش‌های ذهنی را سیراب می‌کند. پس اگر دل‌تان منطق و چالش‌های استدلالی سخت می‌خواهد، این اثر را دریافت کنید و ماجراجویی‌های خود را شروع کنید. در ادامه یقینا به خلاقیت‌های زیادی خواهید رسید و می‌توانید مراحل را با دید بهتر و ریاضی گونه‌ای ادامه دهید.

بازی Escape Board شاید در ابتدا بسیار آسان به نظر برسد، اما اصلا این‌طور نیست و استدلال و چالش‌های ذهنی، به وضوح در بازی دیده می‌شوند. برای موفقیت، باید همه مسیرها را به ذهن‌تان بسپارید و المان‌های نقطه به نقطه صفحه بازی را مشخص کنید. در نهایت خواهید دید که Escape Board اثری است که می‌تواند برای مدت‌ها ذهن‌تان را درگیر کند و البته قدرت استنتاج‌تان را بهبود بخشد. این بازی را می‌توانید از پلی‌استور برای سیستم‌عامل اندروید دریافت کنید.

دانلود بازی اندروید Escape Board





منبع : زومجی 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار