کد خبر: ۱۸۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 August 09
به تازگی یک محصول جدید تحت عنوان عصای سفید هوشمند با بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی به نابینایان این امکان را می‌دهد تا بتوانند چهره افراد را تشخیص دهند.

به گزارش آی تابناک : این روزها که فناوری های نوین و هوشمندی همچون هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در ابزار و دستگاههای مختلف کاربردهای فراوانی دارند  و از محبوبیت و استقبال بی نظیری از سوی کاربران مواجه شده اند، حالا به نظر می رسد که عصای سفید نیز تحت تاثیر این فناوری های جدید قرار گرفته است.

این عصای سفید نابینایان که ایکسپلور (XploR) نام دارد، به کاربرانش اجازه می دهد تا از فاصله ۱۰ متری چهره افراد را شناسایی کرده و تشخیص بدهد. دانشمندان و محققان بسیاری در زمینه کاربرد هوش مصنوعی در عصای سفید مخصوص نابینایان و روشن دلان تحقیق و بررسی کرده اند و به این نتیجه رسیده اند که این امکان برای نابینایان بسیار سودمند و کاربردی خواهد بود چرا که آنها به دلیل مشکلات بینایی قادر نیستند میان افراد غریبه، دوستان و آشنایانشان تفاوت قائل شوند و ممکن است در بسیاری از موارد با مشکل مواجه شوند.

برخی اوقات، گزارش‌های فراوانی منتشر می شود که نشان می‌دهد بسیاری از نابینایان به دلیل اینکه نمی‌توانند چهره و هویت افراد را به درستی تشخیص دهند، در معرض سواستفاده بسیاری از افراد ناشناس و مجرمان قرار می‌گیرند.




منبع : livescience
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار