کد خبر: ۱۸۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 August 09
کوالکام از تراشه‌ی جدید اسنپدراگون ۶۷۰ برای دستگاه‌های موبایل رونمایی کرد. در این نسخه، توانایی‌های هوش مصنوعی و راندمان مصرف انرژی بهبود یافته است.
به گزارش آی تابناک : کوالکام، سازنده‌ی تراشه‌های اسنپدراگون که پردازنده‌هایش در میلیاردها گوشی‌ هوشمند، تبلت و دستگاه‌های اینترنت اشیاء مورداستفاده قرار می‌گیرد، روز گذشته از اسنپدراگون ۶۷۰ با برخی بهبودها در کارایی و پردازش هوش‌ مصنوعی رونمایی کرد.

این تراشه که برای گوشی‌های میان‌رده در نظر گرفته شده است، نسبت به نسل پیشین خود بهبودهای بسیاری را تجربه کرده است.

کوالکام در بیانیه‌ای درباره‌ی این تراشه می‌گوید:

سری ۶۰۰ از پردازنده‌های اسنپدراگونِ ما به‌خاطر مصرف کم باتری، ارتباطات پیشرو و تطبیق‌پذیر راحت در بین مشتریان پلتفرم موبایل محبوبیت بالایی دارد. حال اسنپدراگون ۶۷۰، جدیدترین عضو از این خانواده‌ است و به‌گونه‌ای مهندسی شده تا فناوری‌های پیشگام را به جریان اصلی خریداران گوشی‌های هوشمند هدیه کند؛ خریدارانی که بیشترین‌ها را از دستگاه‌هایشان طلب می‌کنند.

اسنپدراگون ۶۷۰ که درست در پشتِ سرِ اسنپدراگون ۷۱۰ قرار می‌گیرد، نسبت به نسلِ پیشین خود بهبودهای زیرپوستی فراوانی را تجربه کرده است. اکنون این تراشه درست به‌مانند سری ۷۱۰، از لیتوگرافی ۱۰ نانومتری استفاده می‌کند و برای اولین بار در سری ۶۰۰، شاهد استفاده از پردازنده‌ی کریو ۳۶۰ در آن هستیم.

پردازنده‌ی کریو ۳۶۰ که بالاتر به آن اشاره کردیم، از دو هسته‌ی پردازشی با فرکانس ۲ گیگاهرتز استفاده می‌کند که در کنار ۶ هسته‌ی کم‌مصرفِ دیگر با فرکانس ۱.۷۵ گیگاهرتز به انجام‌وظیفه مشغول است. طبق ادعای Qualcomm، این نسل ۱۵ درصد نسبت به نسل پیشین سریع‌تر است.

پردازنده‌ی گرافیکی هم که توسط اسنپدراگون ۶۷۰ ارائه می‌شود، آدرنو ۶۱۶ است که طبق گفته‌ی کوالکام به‌ترتیب ۲۵ و ۳۵ درصد سرعت بالاتری در رندرگیری نسبت به اسنپدراگون ۶۶۰ و ۷۱۰ دارد. در بخش صفحه‌نمایش نیز تولیدکنندگان می‌توانند نهایتاً از کیفیت ۱۰۸۰ بهره بگیرند؛ به این ترتیب برخلاف اسنپدراگون ۷۱۰، صفحه‌نمایش‌های QuadHD پشتیبانی نمی‌شوند. شرکت سازنده‌ی این پردازنده ادعا می‌کند که به‌لطف استفاده از پردازنده‌ی کمکی Hexagon، تکمیل‌ِ کارهای مبتنی بر هوش مصنوعی سرعت گرفته است؛ در واقع آن‌ها اعلام کرده‌اند که سرعت پردازش‌های هوش مصنوعی نسبت به اسنپدراگون ۶۶۰، تا ۱.۸ برابر بهبود یافته است.

طبق انتظارات، این نسخه نیز با فریمورک‌های یادگیری ماشین نظیر Caffe و Caffe 2، تنسورفلو، ONNX و کیت توسعه‌ی پردازش عصبی کوالکام سازگاری خواهد داشت.

در دیگر بخش‌ها اما شباهت‌های بسیاری با اسنپدراگون ۷۱۰ وجود دارد. در بخش اتصالات شاهد استفاده از مودم X12 LTE هستیم که تا ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه سرعت آپلود و تا ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه سرعت دانلود ارائه می‌کند؛ همچنین پردازنده‌ی سیگنال‌های تصویر اکنون سنسورهایی تا ۲۵ مگاپیکسل (برای دوربین‌های دوگانه تا ۱۶ مگاپیکسل) و فیلمبرداری با کیفیت 4K و ۳۰ فریم در ثانیه را پشتیبانی می‌کند.

از دیگر بهبودها نیز می‌توان به بهینه‌سازی تثبیت‌کننده‌ی تصویر و ضبط تصاویر آهسته در کنار فوکوس خودکار هیبریدی و تأخیر صفر برای شاترِ دوربین اشاره کرد؛ علاوه بر موارد فوق، پشتیبانی از بلوتوث ۵، تکنولوژی شارژ سریعِ +Quick Charge 4 اضافه شده است.

طبق گفته‌ی کوالکام، این پردازنده‌ امسال در دسترس تولیدکنندگان قرار خواهد گرفت.




منبع : venturebeat 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار