کد خبر: ۱۸۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۷ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 August 09
به تازگی محققان دانشگاه کارنگی ملون آمریکا با همکاری شرکت DeepMotion موفق شدند سیستم یادگیری ماشینی جدیدی بر پایه‌ی فیزیک توسعه دهند که هوش مصنوعی با استفاده از آن می تواند تواناهایی دریبل توپ بسکتبال را همانند بازیکنان حرفه ای این رشته بیاموزد.

به گزارش آی تابناک : به تازگی محققان دانشگاه کارنگی ملون آمریکا با همکاری شرکت DeepMotion موفق شدند سیستم یادگیری ماشینی جدیدی بر پایه‌ی فیزیک توسعه دهند که هوش مصنوعی با استفاده از آن می تواند تواناهایی دریبل توپ بسکتبال را همانند بازیکنان حرفه ای این رشته بیاموزد.

شاید دریبل توپ بسکتبال آسان به نظر برسد اما در واقع هر بازیکن باید تلاش بسیاری کند تا بتواند چنین حرکاتی را به درستی انجام دهد. حال مشخص شده که توسعه‌ دهندگان نیز باید زمان زیادی برای شبیه سازی این مدل حرکات در بازی‌های کامپیوتری صرف کنند. با این وجود سیستم هوش مصنوعی جدید می‌تواند سرعت این عملکرد را بالا ببرد.

سرپرست این پروژه باور دارد که تحقیق یاد شده می‌تواند قدم‌های بلندی در شبیه سازی حرکات با آواتار‌ مجازی بازیکنان بردارد. این مسئله می‌تواند حتی از بازی‌های شبیه‌سازی ورزشی نیز فراتر رود و برای ساخت کاراکتر‌های دقیقتر در بازی‌ ویدیویی، انیمیشن، آنالیز حرکت و ربات‌ها نیز بکار گرفته شود.

این دو تیم از مدل یادگیری ماشینی قوی بهره گرفتند؛ یک هوش مصنوعی که می‌تواند نحوه حرکت و عکس‌العمل انسان‌ به محیط را تقلید کند.

نحوه‌ی عملکرد سیستم یاد شده به دو مرحل تقسیم می‌شود؛ در ابتدا این سیستم سعی می‌کند حرکت بدون نقص در زمین بدون اینکه زمین بخورد یا به مانعی برخورد کند را فرا بگیرد.

پس از آن می‌آموزد که چگونه بازوها و دست‌هایش را حرکت داده تا بتواند سرعت، شتاب و جهت توپ دیجیتالی را در هر لحظه تشخیص دهد و آن را کنترل کند.

پژوهشگران باور دارند، شبیه سازی دریبل توپ بسکتبال به صورت دیجیتالی کار سختی به شمار می‌رود. بدین دلیل که در این موقعیت هر فرد تنها لحظه‌هایی کوتاه و ممتد به توپ ضربه می‌زند. با این حال یک بازیکن حرفه‌ای می‌داند که چه زاویه و قدرتی به دستهایش بدهد تا بتواند توپ را کنترل کرده و دریبل کند.

با این وجود مدل‌های کامپیوتری در این زمینه ضعف دارند و قادر نیستند که هماهنگی بین دست و چشم را ایجاد کنند. اما گزارش شده که این سیستم می‌تواند حرکاتی تقریبا شبیه به دریبل واقعی توپ بسکتبال خلق کرده و کار توسعه‌دهنگان بازی‌های کامییوتری را راحت کند.



منبع : venturebeat
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار