کد خبر: ۱۸۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 August 08
چندی پیش اظهارنظر تیم کوک درباره‌ی رسوایی‌های فیسبوک به واسطه کمپانی کمبریج آنالیتیکا موجب شد که نگاه رسانه‌ها متوجه شرکت اپل گردد چرا که وی در آن زمان مدعی شده بود که اپل می توانست با فروش اطلاعات کاربرانش، پول کلانی به جیب بزند اما کمپانی کوپرتینویی این راه را انتخاب نکرده چرا که مشتریان این شرکت، محصولاتش به شمار نمی‌روند.

به گزارش آی تابناک : حال سرپرست امور دولتی اپل نیز نظر تیم کوک را دوباره تکرار کرده و به گونه‌ای این جمله یکی از شعار‌های جدید اپل شده است.

به تازگی «تیموتی پودرلی» سرپرست امور دولتی کمپانی کوپرتینویی نامه‌ای به «گرگ والدن» یکی از نمایندگان ایالت اورگن نوشت و اعلام نمود که مشتریان اپل، محصولاتش به شمار نمی‌روند.

این نامه در واقع جوابیه‌ی به سوالاتی بود که والدن یک ماه پیش مطرح کرده بود. در آن زمان وی نامه‌ای رسمی به اپل فرستاد که در آن موضع این شرکت در برابر حریم خصوصی کاربران پرسیده شده بود.

در واقع سوال اصلی نماینده‌ی اورگن این بود که آیا از میکروفون سیری می‌توان برای گوش دادن به مکالمات کاربران استفاده کرد یا خیر. همچنین او درباره‌ی نحوه‌ی جمع آوری اطلاعات کاربران نظیر دیتای لوکیشین ‌آنها توسط اپل سوالاتی مطرح کرده بود.

حال سرپرست امور دولتی کمپانی کوپرتینویی در نامه‌ای به این نماینده اعلام نمود:

«ما باور داریم که حفظ حریم شخصی کاربران از اصول اولیه‌ی حقوق بشر به شمار می‌رود و به همین دلیل محصولات و سرویس‌هایمان  را طوری طراحی کرده‌ایم که جمع آوری اطلاعات کاربران را به کمترین حد ممکن برسانیم. اگر هم دیتایی از کاربر جمع کنیم،  به صورت کاملاً واضح این مطلب را اعلام کرده و سعی می کنیم هویت کاربر و مشخصات دیگرش را در آن اطلاعات از بین ببریم. مشتریان، محصولات ما به شمار نمی‌روند چرا که مدل کسب و کارمان بر پایه‌ی جمع آوری اطلاعات بسیار زیاد از اطلاعات شخصی کاربران بنا نشده تا از آنها استفاده تبلیغاتی کنیم.»

جالب اینجاست که نماینده‌ی اورگن نامه‌ی مشابهی برای «لری پیج» مدیر عامل کمپانی آلفابت نیز فرستاده اما هنوز جوابیه‌ای برای آن منتشر نشده است.

 

تماشا کنید: انجام عملیات های مراقبتی در فضاهای بسته با پهپاد های خودران ممکن شد

منبع : فون آرنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار