کد خبر: ۱۸۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 August 08
شرکت NEC اعلام کرده که قصد دارد سیستم ‌های تشخیص چهره‌‌‌‌ مسابقات المپیک و پارالمپیک سال ۲۰۲۰ توکیو را فراهم آورد و به تازگی آن را معرفی کرده است.

به گزارش آی تابناک : قرار است از این سیستم ها برای شناسایی حدوداً ۳۰۰ هزار نفر از ورزشکاران، داوطلبان، رسانه‌ها و کارکنان استفاده شود. این مسابقات در واقع اولین باری است که از تکنولوژی تشخیص چهره برای مسابقات المپیک استفاده می‌شود.

سیستم یادشده بر پایه‌ی یک موتور هوش مصنوعی به نام NeoFace ساخته شده و قسمتی از فناوری احراز هویت بیومتریک این کمپانی به حساب می‌آید. نحوه عملکرد آن بدین شکل است که در سیستم یاد شده یک عکس به کارت شناسایی هوشمند لینک می‌شود تا در صورت استفاده از کارت، صورت فرد با عکس موجود تطبیق داده شده و هویت وی تایید گردد. این سیستم به ادعای سازندگانش پیشرفته‌ترین تکنولوژی تشخیص چهره به شمار می‌رود و موفق شده بهترین عملکرد در آزمایشات مؤسسه ملی فناوری و استانداردها را از آن خود کند.

تامین امنیت مسابقات سال ۲۰۲۰ توکیو چالش بزرگی به حساب می آید و به سیستم احراز هویتی سریع نیاز دارد چرا که بر خلاف مسابقات گذشته، المپیک  ۲۰۲۰ توکیو دیگر در یک پارک المپیک واحد برگزار نمی‌شود و اشخاص نمی‌توانند آزادانه میان سالن‌ها و ساختمان‌های مختلف حرکت کنند.

در عوض، این مسابقات در سرتاسر منطقه‌ی شهری پایتخت پخش شده و باید افراد احراز هویت شوند تا از حضور بدون اجازه آنها در محل مسابقات جلوگیری گردد.

مسئولین برگزاری هدف دارند که سرعت سیستم های تشخیص هویت را تا آنجا که می‌توانند بالا ببرند تا شرکت کنندگان و دیگر افراد مجبور نباشد برای ورود به محل‌های گوناگون حضور در صف های طولانی را تجربه کنند. این مسابقات قرار است از مرداد ماه سال ۱۳۹۹ آغاز شود و با توجه به افزایش دمای جهان، احتمال دارد که گرمترین المپیک قرن رقم بخورد.

NEC تجربه‌ی زیادی در زمینه‌ی فناوری تشخیص چهره دارد اما پروژه المپیک سال ۲۰۲۰ می‌تواند بزرگترین فعالیت آنها در این زمینه باشد.

 

تماشا کنید: شکست سیستم تشخیص چهره اپل از دوقلوهای همسان



منبع : دیجیاتو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار