کد خبر: ۱۸۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 August 07
گوگل ساعاتی قبل به طور رسمی نام اندروید P را اعلام کرد. نسخه نهم اندروید، پای نام دارد و اکنون برای کاربران گوشی های سری پیکسل گوگل ارائه شده.

به گزارش آی تابناک : در ادامه به ویژگی های اندروید پای خواهیم داشت.

ظاهر جدید

اندروید پای

با اندروید پای گوگل از گوشه های گرد شده در هر جایی که توانسته استفاده کرده. با یک سوایپِ منوی اعلان ها و مشاهده منوی تنظیمات متوجه می شوید که چه تغییراتی در اندروید برای زیبایی هر چه بیشتر اعمال شده. اما در منوی تنظیمات نیز حالا با رنگ های بیشتری مواجه می شوید.

اندروید پای

در بخش اعلان ها هم شاهد تغییراتی بوده ایم. اکنون قابلیت های بیشتری در این بخش در نظر گرفته شده و حالا تفاوت ها با این بخش در iOS کمتر از پیش شده. به عنوان نمونه می توانید از قابلیت پاسخ هوشمند به پیام ها بهره ببرید و نیز اطلاعات بیشتری در مورد هر اعلان را مشاهده کنید.

حالت تیره رسمی

اندروید پای

گوگل به طور رسمی گزینه حالت تیره را به بخش تنظیمات افزوده. در حالی که تا پیش از این استفاده از این قابلیت به والپیپرهای تیره متکی بود، اکنون می توانید از این بخش بین حالت های تیره، روشن و حالت خودکار یکی را انتخاب کنید.

پشتیبانی از بریدگی نمایشگر

اخیراً شاهد عرضه گوشی های متعددی با بریدگی نمایشگر بوده ایم. اکنون اندروید پای به طور رسمی از گوشی هایی که این گونه طراحی شده اند پشتیبانی می کند.

ابزارهای کاربردی اسکرین شات

اکنون به سادگی می توان با فشار دادن و نگه داشتن کلید پاور و سپس انتخاب گزینه اسکرین شات، از صفحه عکس گرفت. البته همچنان امکان استفاده از گزینه فشار دادن همزمان کلید پاور و کاهش ولوم نیز وجود دارد.

اندروید پای

علاوه بر این قابلیت ویرایش اسکرین شات در نظر گرفته شده. به محض اینکه اسکرین شات ثبت می شود، گزینه Edit به کاربر نمایش داده می شود و می توانید تصویر را برش زده، روی آن نقاشی کرده یا بخشی از آن را هایلایت کنید.

اندروید دشبورد

گوگل قصد دارد در برنامه سلامت خود در قالب پلتفرم «اندروید دشبورد» (Android Dashboard) از میزان اعتیاد به گوشی های هوشمند بکاهد. البته این قابلیت هنوز برای عرضه عمومی به طور کامل آماده نیست. با این حال کاربران گوشی های پیکسل که به این قابلیت علاقه مند هستند می توانند با ثبت نام، در آن مشارکت کنند.

قابلیت قفل کردن برای امنیت بیشتر

گوگل قابلیت های امنیتی جدید را به اندروید پای آورده. یکی از این قابلیت ها امکان غیر فعال کردن ساده اثر انگشت یا آنلاک کردن به واسطه صدای کاربر و بازگشت به قابلیت های قفل گشایی از طریق پین یا الگو است.

اندروید پای

برای فعال کردن این قابلیت به روش زیر عمل کنید:

  • به منوی Settings و سپس Security and Location بروید
  • به بخش Preferences بروید و Show lockdown را فعال کنید

در این صورت هنگامی که کلید پاور را بفشارید، به سادگی می توانید با انتخاب گزینه Lockdown به قابلیت های امنیتی مبتنی بر پین یا الگو باز گردید.

ژست های جدید

در اندروید پای می توانید از شر منوی پایین که 3 کلید اصلی را نشان می دهند رها شده و در عوض از ژست های جدید بهره ببرید. در صورت فعال کردن این گزینه کلید هوم به شکل یک کپسول دارو نشان داده می شود که با یک بار لمس آن به صفحه هوم منتقل می شوید، با سوایپ کردن به سمت راست عمل بازگشت انجام می شود و در نهایت با سوایپ به چپ به منوی اپ های در حال اجرا منتقل می شوید.

اندروید پای

قابلیت های جدید چرخش محتوای نمایش داده شده

اکنون در اندروید پای کلید ویژه ای در گوشه نمایشگر نشان داده می شود که با استفاده از آن می توانید دستگاه را مجبور به تغییر جهت نمایش در صورت چرخاندن گوشی کنید.

اندروید پای

به عبارت دیگر در صورتی که نمایشگر را به حالت افقی بچرخانید و روی این گزینه کلیک کنید، در صورتی که گوشی مجدد به حالت عمودی باز گردد، همچنان حالت افقی در نمایشگر نشان داده می شود.

نمایش وضعیت باتری در حالت نمایشگر همیشه روشن

اندروید پای

گوشی های سامسونگ، موتورولا و ال جی اکنون قابلیت نمایش درصد باتری در حالت نمایشگر همیشه روشن را دارند، اما اکنون این قابلیت به اندروید پای افزوده شده و درصد باتری باقی مانده در بخش پایینی نمایشگر نشان داده می شود.

 


منبع : دیجیاتو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار