کد خبر: ۱۸۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 August 07
براساس گزارش‌های جدید، احتمالا‌ هواوی قبل از سامسونگ، در پرچمدار جدید خود از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر UltraSonic بهره خواهد برد.
به گزارش آی تابناک : وقتی تلفن‌هوشمندی با نمایشگر بدون حاشیه طراحی می‌شود، یافتن جایگاه مناسب برای سنسور اثر انگشت را دشوارتر می‌سازد، چرا که حاشیه‌ای برای قرار دادن سنسور وجود ندارد و اینجاست که سنسورهای اثر انگشت ادغام شده درون نمایشگر به کار می‌آیند. درحال حاضر چند محصول چینی وجود دارند که از چنین ویژگی استفاده می‌کنند، اما انتظار می‌رود که نسلی جدید از این سنسورها که به نام UltraSonic شناخته می‌شوند در محصولات آینده شرکت‌های مختلف استفاده شود. تا امروز پیش بینی می‌شد که این سنسور اثر انگشت که توسط کوالکام ساخته شده، ابتدا در دهمین پرچمدار سری اس سامسونگ یعنی Galaxy S10 مورد استفاده واقع شود؛ اما به نظر می‌رسد که برخلاف انتظارات قبلی، هواوی قرار است اولین شرکتی باشد که این سنسور را در تلفن هوشمند جدید خود یعنی Huawei Mate 20 Pro استفاده می‌کند. برای جزییات بیشتر، در ادامه با ما همراه شوید. 



همانطور که گفتیم، هواوی و سامسونگ اولین شرکت‌هایی نیستند که فناوری سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر را به محصولاتشان می‌آورند؛ شرکت ویو با NEX برای اولین بار چنین فناوری را استفاده کرد، هرچند که تکنولوژی به کار رفته در این دو کاملا متفاوت است. در این محصول، ویژگی‌های دیگری مانند دوربین سلفی مکانیکی نیز استفاده شده بود. حال برگردیم به موضوع اصلی؛ همانطور که گفتیم، به نظر می‌رسد که هواوی قرار است در پرچمدار بعدی خود از سنسور اثر انگشت UltraSonic استفاده کند تا دیگر نیازی به استفاده از سنسور اثر انگشت مجزا بر روی بدنه نباشد. براساس گزارش منتشر شده، هواوی وارد قراردادی شده که به این شرکت اجازه می‌دهد تا پایان ماه فوریه سال آینده از مجوز کوالکام برای بهره گیری از این فناوری استفاده کند؛ درست زمانی که انتظار می‌رود Galaxy S10 راهی بازار شود. درکل این موضوع نشان می‌دهد که هواوی با پیشی گرفتن از سامسونگ، اولین شرکتی خواهد بود که از نسل دوم سنسورهای اثر انگشت Ultra Sonic در پرچمدار آینده خود استفاده می‌کند. البته جدای از این بحث‌، به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد علاوه بر پرچمدار خود، در تلفن‌های هوشمند سری A نیز از سنسور اثر انگشت ادغام شده با صفحه استفاده کند که برای طرفداران این سری خبر خوبی به شمار می‌آید. هرچند باید در نظر داشته باشد که این سنسورها احتمالا مشابه سنسور بکار رفته در ویو NEX هستند و به اندازه Galaxy S10 سرعت و دقت کافی را نخواهند داشت. انتظار می‌رود که هواوی Mate 20 Pro تا پاییز سال جاری با دوربینی سه گانه و و نمایشگری بزرگ رونمایی شود. نظر شما چیست؟ آیا شما هم هوادار سنسورهای اثر انگشت زیر نمایشگر هستید؟




منبع : فون آرنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار