کد خبر: ۱۸۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 August 05
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد از توافق ایران و هند برای انجام ۱۲ طرح پژوهشی مشترک بین دو کشور خبر داد.
به گزارش آی تابناک : محمدکافی گفت: از ابتدای سال ۲۰۱۸ و پس از فراخوان مشترک دو کشور، طی مدت ۴۵ روز تعداد ۷۳ پیشنهاد به دبیرخانه همکاری‌های علمی ایران و هند مستقر در دانشگاه فردوسی مشهد واصل شد که پس از مبادله این پیشنهادها با دبیرخانه مربوطه در کشور هندوستان، کار ارزیابی آنها به شکل مستقل و موازی در دو کشور صورت گرفت.

وی افزود: کمیته‌های ارزیابی دو کشور سرانجام در نشست‌های مشترکی که در ماه جولای در دهلی‌نو برگزار کردند در مجموع ۱۲ پروژه را که ۸ عنوان آن در حوزه بیوتکنولوژی و ۴ مورد مربوطه به مدیریت منابع آب است را انتخاب کردند.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: هر پروژه در یک مرکز دانشگاهی و یا پژوهشگاه و تحت نظر مدیر پروژه در کشور متبوع مدیریت خواهد شد.

کافی اظهار داشت: مدیران پروژه امکان حضور در کشور مقابل و اقامت کوتاه‌مدت برای انجام آزمایش یا نشست‌های علمی را خواهند داشت.

وی تاکید کرد: دانشگاه‌ها و مراکز میزبان در ایران شامل دانشگاه صنعتی شریف، تربیت مدرس، سیستان و بلوچستان، مراغه، تبریز، علوم پزشکی ایران، شیراز، انستیتو پاستور، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی، پژوهشگاه ملی ژنتیک و ابن‌سینا هستند.

دانشگاه فردوسی مشهد از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به‌عنوان دبیرخانه ملی همکاری‌های علمی ایران و هند انتخاب‌شده و هماهنگی، حمایت و نظارت بر اجرای پروژه‌ها فوق را بر عهده خواهد داشت.

کمیته‌های مشترک همکاری‌های علمی ایران و هند در دومین نشست خود که در نوامبر سال ۲۰۱۸ در دهلی‌نو برگزار خواهد شد در خصوص محورهای همکاری‌های علمی مشترک در سال ۲۰۱۹ بررسی و تصمیم‌گیری می کند.




منبع : مهر 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار