کد خبر: ۱۸۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۴ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 August 04
سرفیس Go جدیدترین عضو خانواده سرفیس‌های مایکروسافت است که اخیراً توسط این شرکت معرفی شده که با قیمت مقرون به صرفه خود، می‌تواند به یکی از پرفروش‌ترین تبلت های این خانواده تبدیل شود.

به گزارش آی تابناک : فروش این تبلت که چند روزی است که در برخی کشورها آغاز شده و حالا متخصصان iFixit اقدام به کالبدشکافی آن کرده و میزان تعمیر پذیری این محصول مشخص شده است. در ادامه با وینفون همراه باشید.

کالبدشکافی سرفیس گو توسط iFixit نشان می‌دهد که تعمیر این دستگاه به صورت دستی کار ساده‌ای نیست و به همین جهت، این تبلت امتیاز بسیار پایینی در تعمیر پذیری دریافت می‌کند که البته با توجه به ابعاد جمع و جور این دستگاه، زیاد دور از انتظار نبود.

برای شروع، یک کیت iOpener به ارزش 13 دلار نیاز می‌باشد که شامل یک پد گرمایشی و فنجان مکشی، برای جدا کردن صفحه نمایش از بدنه اصلی است. در حالی که یک کابل صفحه نمایش بلند اجازه می‌دهد تا به خوبی صفحه نمایش را جدا کنید، ولی حضور محافظ الکترومغناطیسی که از کانکتور ZIFصفحه نمایش محافظت می‌کند چالش بزرگی در این فرآیند است. علاوه بر این، پس جدا شدن صفحه نمایش، آشکار می‌شود که خارج کردن باتریسرفیس گو به دلیل وجود دو پد بزرگ چسب برای اتصال آن به مادربورد، دشوار است.

با بررسی بیشتر و ورود به عمق سخت افزار این دستگاه، متوجه دشواری‌های بیشتری نیز خواهید شد. خارج کردن مادربورد سرفیس گو به علت وجودلایه‌های به ظاهر بی پایان از محافظ، نوار و پیچ‌های پنهان، یکی دیگر از چالش‌های پیش رو برای تعمیر این تبلت کوچک است. اما حتی پس از خارج کردنمادربورد، محافظ و برچسب‌های پارچه ای اضافی، همچنان باید برداشته شوند تا بتوانید به اجزای سیلیکونی که زیر آن قرار دارند دست پیدا کنید.

این کالبدشکافی همچنین نشان داد که سرفیس گو هیچ لوله گرمایی برای انتقال گرمای تولید شده توسط انبوه قطعات سیلیکونی به بدنه 0.33 اینچی این تبلت ندارد. در عوض، این تبلت از یک سپر مسی نازک و خمیر حرارتی برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد تراشه استفاده می‌کند.

با توجه به موارد گفته شده، جای تعجب ندارد که سرفیس گو به دلیل نیاز به تلاش و دقت فراوان برای باز کردن صحیح قطعات آن، امتیاز تعمیر پذیری 1از 10 را توسط iFixit دریافت کند. بنابراین در صورتی که شما یک تبلت سرفیس گو دارید که ایراد سخت افزاری پیدا کرده، بهتر است برای تعمیر آن را در اختیار متخصصان مایکروسافت قرار دهید.





منبع : NEOWIN 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار