کد خبر: ۱۸۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 August 04
ماکت‌های مربوط به آیفون 6.1 اینچی، 5.8 اینچی OLED و 6.5 اینچی OLED اپل، نشان می‌دهد که پرچمداران جدید این شرکت چه تفاوت‌هایی با یک‌دیگر خواهند داشت.

به گزارش آی تابناک : مدتی پیش، نمونه‌های ساختگی از مدل 6.1 اینچی و 6.5 اینچی آیفون 2018 اپل فاش شده بود؛ نسخه 6.1 اینچی در حال‌حاضر با نام آیفون 9 شناخته می‌شود و مدل 6.5 اینچی نیز احتمالا با نام تجاری «آیفون 10 پلاس» عرضه خواهد شد. به‌تازگی نیز نمونه ساختگی آیفون 10 (مدل 2018) با مدل‌های 6.1 اینچی و 6.5 اینچی مقایس شده است که ابعاد کلی آن‌را در کنار آیفون‌های دیگر به نمایش می‌گذارد.

ماکت مدل 2018 آیفون 10 تأیید می‌کند که این گوشی با طراحی مشابه با نسل قبل عرضه خواهد شد؛ درست مانند آنچه که پیش‌تر اعلام شده بود. ضمن اینکه طراحی پرچمدار 5.8 اینچی اپل با نسخه 6.5 اینچی‌اش مطابقت دارد؛ اپل از یک طراحی مشابه در هر دو مدل استفاده کرده است و این موضوع باعث شده تا چینش سنسورهای دوربین نیز مشابه باشد. ضمن اینکه در بالای نمایشگر آیفون جدید اپل بریدگی تعبیه شده که محل جای‌گیری سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی، دوربین سلفی و بلندگوی مکالمه است؛ نسخه 6.1 اینچی و 6.5 اینچی نیز چنین بریدگی را در بالای نمایشگر خود دارند. بد نیست اشاره کنیم که در میان آیفون‌های جدید اپل تنها نسخه 6.1 اینچی است که نمایشگر LCD دارد؛ سایر مدل‌ها به صفحه‌نمایش OLED مجهز شده‌اند. ماهیت پنل LCD در نسخه 6.1 اینچی آیفون 2018 باعث شده است تا این گوشی نسبت به برادران خود، حاشیه‌های ضخیم‌تری داشته باشد.

از نظر ابعاد، مدل 5.8 اینچی کوچک‌ترین گوشی است که اپل در سال 2018 عرضه خواهد کرد؛ نسخه 6.1 اینچی نیز ابعاد نسبتاً کوچک‌تری در مقایسه با مدل 6.5 اینچی دارد. گفته می‌شود آیفون 10 پلاس با وجود تجهیز به نمایشگر 6.5 اینچی ابعادی قابل مقایسه با آیفون 5.5 اینچی اپل در سال 2017 (یعنی آیفون 8 پلاس) خواهد داشت. اگر ملاک تشخیص آیفون‌های جدید اپل طراحی پنل پشتی آن‌ها باشد، تشخیص آیفون 9 از سایر مدل‌ها ساده‌تر است زیرا این گوشی به یک دوربین در قاب پشتی مجهز خواهد بود.

اگر اپل به رویه معمول خود برای رونمایی از آیفون‌های جدیدش ادامه دهد، بعید نیست آیفون 9 با نمایشگر 6.1 اینچی و نسل دوم آیفون 10 و آیفون 10 پلاس در دهه اول یا اوایل دهه دوم سپتامبر معرفی شوند. همچنین انتظار می‌رود که نسخه‌های OLED تا پایان ماه سپتامبر به بازار عرضه شوند اما ممکن است مدل 6.1 اینچی با تأخیر چند هفته‌ای در نیمه اکتبر یا ماه نوامبر وارد بازار شود. اپل هنوز هیچ‌یک از شایعات را به صورت رسمی تایید نکرده است. 





منبع : فون آرنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار