کد خبر: ۱۸۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 August 04
معمولا در نوجوانی، به یکباره تب موسیقی در درون شدت می گیرد و این حس و نیاز کم کم به بخش جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل می شود. شاید به همین دلیل، داشتن یک هدفون خوب، همیشه آرزوی اغلب نوجوانان، بخصوص دوستان درگیر عاشقی بوده است

به گزارش آی تابناک : صد البته تهیه یک هدفون خوب لزوما منجر به رسیدن به طرف مورد نظر نشده اما حس و حال و تجربه بهتری را از زندگی به دارنده ی آن اهدا می کند. پس از فراگیر شدن موبایل و کامپیوتر، بحث گیمینگ نیز به صورت جدی وارد دنیای نوجوانان می شود، و در بحث پیروزی در مقابل حریف، موضوع دقت صدا در بازی های کامپیوتری به یک نیاز جدی برای این رده سنی تبدیل شده که در کنار موسیقی، همواره اهمیت زیادی دارد.

معرفی

شرکت وان مور از جمله شرکت های مطرح و تقریبا جدید ورود به بازار است که محصولات آن، باعث کسب موفقیت های پی در پی، هم در زمینه کیفیت و هم در زمینه طراحی شده است. این شرکت در ابتدای امر، به کمک شرکت چینی شیائومی Xiaomi Corp به عنوان سرمایه گذار اصلی، و توسط سه مدیر اجرایی جدا شده از شرکت Foxconn، تحت نام 1More Inc. پایه گذاری شد. وان مور در سال 2014 توانست در چین بیش از 10 میلیون هدفون را به فروش برساند و پس از آن، با بنیه مالی مناسب توانست وارد بازار های جهانی نیز شود. وان مور که با سرمایه شیائومی قدرت گرفته بود، به OEM و سازنده اصلی هدست های تلفن های همراه شیائومی تبدیل شد. کیفیت محصولات ساخت این شرکت بقدری خوب بود که حتی شرکت های بزرگی مانند ایسوس Asus نیز سفارش ساخت هدست های خود را به وان مور دادند.در حالیکه به مانند شیائومی، محبوبیت وان مور نیز در ابتدا به دلیل قیمت پایین و کیفیت بالای محصولاتشان بود، پس از کسب موفقیت در رده های پایین، مدیران آن کم کم به سراغ افزایش قیمت و به تبع آن، کیفیت بالاتر برای محصولات خود رفتند تا با رقبای قویتری ماننده Bose و Beats مقابله کنند. قیمت بالاتر به معنای جذب مشتری تواناتر است، از این جهت بازار آمریکا کم کم به اصلی ترین بازار هدف وان مور تبدیل می شود که مشتریان آن توانایی پرداخت هزینه خوب برای داشتن یک محصول خوب را دارند.

انتقال دفتر اصلی شرکت از چین به سن دیگو در کالیفرنیا و تاسیس 1MORE USA Inc در آمریکا، بیش از پیش وان مور را به یک برند آمریکایی تبدیل کرد تا محصولات خود را از دریچه بزرگترین اقتصاد جهان به همه جای دنیا عرضه کند. حضور جدی در بازار آمریکا، تداوم فروش فوق العاده در بازار های جهانی، و همچنین برنده شدن جوایز معتبر بین المللی، از جمله  IF Awards ،the REDDOT Award و COMPUTEX Innovation Design Award در سال 2018، همه نشان از توسعه و پیشرفت وان مور در عرصه ارائه محصولات حرفه ای در سطح کلاس جهانی تجهیزات صوتی است.

امروز به بررسی هدست 1MORE Spearhead VR Gaming می پردازیم، که کیفیت فوق العاده ای در ارائه صدای موسیقی ژرف و قدرت و دقتی بی نظیر در انتقال جزئی ترین صداها در هنگام گیمینگ دارد. این هدست گیمینگ، به لطف فن آوری ساخت شرکت Dolby، صدای 7.1 کاناله ساراند را به صورت مجازی برای کاربر بازسازی می کند تا جزئی ترین صداها با دقت زیاد در هنگام بازی به گوش گیمر منتقل شود. صدای بم غنی، نورپردازی RGB، کارت صدای مستقل، و قیمت مناسب، از دیگر ویژگی های خاص این هدست است که به تفصیل به تک تک آنها خواهیم پرداخت. با ما در این بررسی جالب همراه باشید.

بسته بندی و اقلام همراه

جعبه هدست Spearhead VR محکم و به رنگ کلاسیک گیمینگ قرمز و مشکی رنگ آمیزی شده است. از جمله مشخصه های مهم هدست که روی جعبه اشاره شده است می توان به صدای 7.1 کاناله، درایور های قدرتمند 50 میلیمتری Meglev Graphene و میکروفون های دوگانه ضد نویز اشاره کرد. در پشت جعبه این امکانات به همراه تصویر واضح تری از هدست با تفصیل بیشتری آمده است.

با بازکردن جعبه هدست بسیار زیبا و حرفه ای وان مور نمایان می شود که به وسیله دو بست به کارتن متصل شده است.

اقلام همراه شامل کیف مخصوص حمل، و دو عدد کابل برای اتصال آن می شود. اگرچه کیف همراه به اندازه کافی شکیل و با کیفیت است، اما اگر جنس آن مخملی بود، حس کلاس بیشتری را منتقل می کرد.

مشخصات فنی

مطابق اطلاعات سایت سازنده، هدست Spearhead VR Gaming از نوع رو گوشی است و وزنی برابر 324 گرم دارد که فوق العاده سبک به شمار می رود. دو نوع اتصال کابلی را می توان به آن متصل کرد، یکی کابل USB به طول 130 سانتیمتر و دیگری کابل مجهز به جک 3.5 میلیمتری Audio به طول 1.5 متر است. این محصول دامنه فرکانسی بین 20 تا 20 هزار هرتز دارد، دارای امپدانس 32 اهم، حساسیت 103 دسی بل و حداکثر مصرف آن به 20mW می رسد.

طراحی ظاهری

ساختار اصلی Spearhead VR Gaming فلزی (استیل - آلومینیومی) است و بسیار محکم ساخته شده است. با اطمینان کامل می توان گفت در صورت افتادن از سر روی زمین هدست دچار مشکل نمی شود و آسیبی نمی بیند.

در بخش فوقانی هدست، بالشتک هدبند با روکش پارچه ای با کیفیت و نرم قراردارد که سنگینی وزن هدست روی سر را کاهش می دهد.

اما هنر اصلی طراحی سازندگان این هدست را باید در این بخش، یعنی محل اتصال بدنه با گوشی ها ستایش کرد. در اینجا تمام بخش ها فلزی است، و این حس را منتقل می کند که در استفاده طولانی مدت به هیچ وجه مستهلک نمی شود. دقت داشته باشید گوشی ها به داخل Fold یا خم نمی شوند ولی این موضوع آنقدرها هم اهمیت ندارد. آنچه که مهم است، قرارگیری پدها روی گوش است که به لطف مکانیزم چند تکه ای و محکم آن، کاملا به صورت یک نواخت و کیپ، بدون ایجاد هر نوع فشار اضافی، روی گوشها قرار می گیرند. طبق بررسی که روی انواع فرم سر، مثل صورت های کشیده، لاغر و یا گرد انجام شد، گوشی ها به خوبی روی هر نوع فرم سری می نشینند.

زیبایی و کلاس VR Gaming روی سر فوق العاده زیباست و نمایی حرفه ای را به بیننده القا می کند. لازم به ذکر است این هدفون آکوستیک بالای 90 درصد صداهای خارجی را حذف و کاملا کاربر را متمرکز بر صدای پخش شده از هدست می کند.

بالشتک های گوشی ابعاد مناسبی دارند و گوش های سایز متوسط درون آن به راحتی قرار می گیرند. پوشش الیاف آن دور گوش را به خوبی پر می کنند تا حالت آکوستیک را به طول کامل بوجود آورند. وقت این گوشی ها روی گوش است، صدای محیط بالای 90 درصد دیگر اصلا شنیده نمی شود و سکوت مطلق پایدار برقرار می شود.نرمی این بالشتک ها به اندازه و مناسب است و هیچگونه فشار اضافی و یا نا متعادل  روی گوش حس نمی شود. درحالیکه ابعاد، نرمی، آکوستیک و کیفیت این گوشی ها از جمله موارد مثبت هدست به شمار می رود، وجود الیاف مصنوعی به کار رفته در آن ممکن است برای برخی از کاربرانی که پوستشان به الیاف مصنوعی حساس است را اذیت کند. منظور اشخاصی است که صرفا لباس نخی و کتان می توانند به تن کنند و الیاف مصنوعی باعث ایجاد خارش در پوستشان می شود، از این نظر، این پدها به دلیل وجود الیاف مصنوعی باعث خارش و تعریق زیاد برای این اشخاص می شود و نمی توانند طولانی مدت آن را روی گوش خود نگه دارند.

این هدست از نورپردازی RGB بی بهره نیست و بخش هایی از آن همانطور که در تصویر مشاهده می کنید دارای دیودهای نوری 16.5 میلیون رنگ است که نمایی متفاوت و با کلاسی را برای هدست به ارمغان می آورد. هرچند وقتی این هدست روی سر است، خود کاربر متوجه زیبایی نورپردازی آن نمی شود اما برای دیگرانی که این هدست را مشاهده می کنند، از زیبایی آن لذت خواهند برد.

امکانات و اتصالات صوتی

روی گوشی سمت چپ، یک دکمه ی کشویی برای روشن و خاموش کردن میکروفون در نظر گرفته شده است. یک عدد راکر تنظیم کننده شدت صدا که در عین حال یک دکمه هم هست که قدرت Bass را افزایش می دهد و پس از آن این راکر به تنظیم کننده قدرت بیس و یا وضوح صدا می پردازد. همچنین به دو طریق می توانید از این هدست استفاده کنید، یکی با کمک جک 3.5 میلیمتری AUX که می توان آن را به گوشی تلفن همراه برای مکالمه و یا هر نوع دستگاه مجهز به خروجی جک 3.5 میلیمتری متصل کرد. زمانی که از جک 3.5 میلیمتری استفاده می کنید، هیچگونه بیسی در صدای پخش شده نیست و به مانند یک هدست معمولی فاقد بیس می توان از آن برای برقراری مکالمه استفاده کرد. در این حالت نورپردازی هم عمل نمی کند.

دومین شکل مورد استفاده با استفاده از جک USB است که با اتصال آن به کامپیوتر و نصب نرم افزار مربوطه، قدرت واقعی هدست و صدای بم قدرتمند نمایان می شود. محل قرارگیری اتصالات و دکمه ها عالیست و به راحتی در دسترس کاربر قرار دارد.

دو عدد میکروفون در دو طرف گوشی ها وظیفه انتقال صدا و Environmental Noise Canceling را بر عهده دارند تا صدای کاربر هنگام برقراری تماس و مکالمه به خوبی از صدای محیط تفکیک شده و واضح به گوش شنونده منتقل شوند. برخلاف ظاهر هدست، ابتدا به نظر می رسد که میکروفون فقط در زائده نورانی سمت چپ قرار دارد، اما یک سوراخ ریز درگوشی سمت راست نیز میکروفون اصلی منتقل کننده صدا است.

تنظیمات اضافی هدست، شامل انواع افکت های صوتی، صدای 7.1 کاناله، تنظیمات نورپردازی RGB و افکت های مربوطه، تنظیم میزان حجم صدا، همه در نرم افزاری که می توانید از روی وب سایت مربوطه دانلود کنید قابل شخصی سازی و کنترل است. اگرچه نرم افزار آن کمی بدوی و ساده به نظر می رسد اما با کمی وقت گذاشتن می توانید به آن عادت کنید. نرم افزار ساده است اما تنظیمات آن بلافاصله روی هدست اعمال می شود و باگ ندارد.

تجربه صدای موسیقی و گیمینگ

در توصیف مکانیزم به کار رفته در پخش کننده این هدست حرفه ای، شرکت وانمور از دیاگرام 50 میلیمتری از جنس گرافین بهره برده است تا با پایین نگاه داشتن اعوعاج صدا و حذف پراکندگی، دقت و شتاب بالاتری را در پخش صدا داشته باشد. این ساختار با استفاده از یک فنر قدرتمند که در بین بخش مگنتیک و قاب گوشی تعبیه شده است، در هنگام پخش فرکانس های پایین سی هرتز مانند صدای بم، بشدت فعال شده و چنان صدایی بم تولید می کنند که گوشی روی گوش بواقع می لرزد که در حین پخش موسیقی تدایی کننده حس حضور روی استیج است. صدای 7.1 کاناله ساراند فن آوری دالبی این هدست نیز، وضوح فوق العاده ای را به جزئی ترین صدا ها می دهد و کاربر در هنگام گیمینگ حس واقعی حضور در میدان نبرد را می تواند تجربه کند. در هردوی این موارد، چه موسیقی و چه گیمینگ، وان مور اسپیر هد وی آر گیمینگ نمره قابل قبول و بالایی را کسب می کند و می تواند به خوبی علاقمندان به گیمینگ و موسیقی را راضی کند.

نتیجه گیری

اگرچه توصیف تجربه لذت بخش صدای تولید شده از این هدست قدرتمند در کلمات آسان نیست، اما اگر یک هدفون آکوستیک خوب برای گیمینگ نیاز دارید که بتواند جزئیات صدای بازی را به درستی پخش کند و در عین حال از ظاهر حرفه ای، قدرت و دوام خوبی برخوردار باشد، این هدست مخصوص شماست. اگر از موسیقی با صدای بیس بالا که بتواند لرزاننده باشد، لذت می برید، بازهم می توانید به کیفیت عالی و Hi-Fi تولید شده در این هدست اطمینان کنید و از خرید آن پشیمان نشوید. در پخش انواع موسیقی هیچ اعوعاجی در صدا شنیده نشد، کیفیت پخش شده حتی در صداهای بلند نیز عالی و صدای آلات موسیقی تفکیک شده بود. از نظر کیفیت مواد به کار رفته در ساختار هدست، دوام و قدرت بدنه، در عین حال سبکی فوق العاده آن، هیچگونه نکته ی منفی مشاهده نشد و تنها انتقادی که می توان با سخت گیری فراوان مطرح کرد، الیاف مصنوعی به کار رفته در پدهای گوشی است که خاصیت ضد تعریق و یا حساسیت ندارد. این هدست تا چندی پیش در بازار های جهانی، به قیمت 130 دلار به فروش می رسید که اخیرا با توجه به تولید نسل جدید VRX توسط وان مور، قیمت مدل VR به 100 دلار کاهش یافته است. در ایران خوشبختانه برعکس خیلی از قطعات جانبی دیگر که صعود وحشتناکی داشتند، برچسب قیمتی متعادل و توجیه پذیر یک میلیون تومانی دارد. این هدست گیمینگ را با گارانتی 12 ماهه راندمان، می توانید از فروشگاه های دیجی کالا، ایران هدفون و فروشگاه زنجیرهای الکتروسیتی تهیه بفرمایید. با توجه به موارد یاد شده و امکانات خوب 1More Spearhead VR Gaming نشان توصیه شده توسط سایت سخت افزار بدان اهدا می گردد.

اطلاعات تکميلي

مزایا:
بسیار سبک، امکان پخش صدای 7.1 کاناله مجازی به لطف فن آوری دالبی، وضوح جزئی ترین صداها در هنگام گیمینگ، بیس قوی برای پخش موسیقی که لرزش آن دل هر علاقمند به موسیقی را می رباید، امکان نور پردازی RGB، نرم افزار بدون باگ و روان، کیفیت صدای فوق العاده عالی، آکوستیک قوی، قیمت مناسب
معایب:
الیاف مصنوعی به کار رفته در پد های گوشی از جنس ضد حساسیت نیست و ممکن است در پوست های حساس باعث عرق کردن شود.
امتیاز:
8.58.8کیفیت صدا8.3امکانات9کیفیت ساخت8.2راحتی هدست8.2ارزش خرید
پیشنهاد سخت‌افزار:
اگر به دنبال یک هدست قوی برای لذت بردن از دو دنیای گیمینگ و موسیقی هستید، 1More Spearhead VR Gaming را در صدر فهرست خرید خود قرار دهید.




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار