کد خبر: ۱۸۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 July 26
شایعات حول پردازنده‌ی گرافیکی اختصاصی هواوی به میزان زیادی منتشر شده‌اند، اما این شرکت چینی قصد عرضه‌ی چنین پردازنده‌ای را ندارد.

به گزارش آی تابناک : حساب کاربری Ice Universe در شبکه اجتماعی Weibo که در افشای اطلاعات گوشی‌های هوشمند چینی سابقه‌ی خوبی دارد، اعلام کرد پردازنده‌ی گرافیکی اختصاصی هواوی هنوز به مرحله‌ی تولید نهایی خود نرسیده است. این خبر در پاسخ به شایعه‌ای منتشر شده که مدعی بود هواوی با جدیت در حال کار روی پردازنده‌ی گرافیکی اختصاصی خود است و حتی امکان دارد از این GPU در تراشه‌ی پرچمدار خود یعنی کرین ۹۸۰ هم استفاده کند. خبر اخیر این شایعه را با قطعیت رد می‌کند. منبع خبر معتقد است که هواوی نیز همانند سامسونگ تا اطلاع ثانوی به استفاده از پردازنده‌‌های گرافیکی Mali طراحی‌شده توسط آرم ادامه می‌دهد. Ice Universe معتقد است رسانه‌های چینی، بسیار به ساختن و انتشار شایعات علاقه دارند.

میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو

گزارش‌های غلط در مورد عرضه‌ی نزدیک پردازنده‌ی گرافیکی Huawei، دقیقا در همان بازه‌ی زمانی منتشر شده‌اند که سال گذشته نیز ادعا می‌شد سامسونگ به‌شدت برای تولید پردازنده‌ی گرافیکی اختصاصی خود تلاش می‌کند. براساس شایعات پیشین، Samsung به نوعی معماری جدید برای تولید پردازنده‌ی گرافیکی موبایل دست یافته بود که به محصولاتش اجازه می‌داد از نظر توانایی رندرینگ به محصولات اپل نزدیک شوند. قریب به نیم دهه است که چنین شایعاتی در مورد بلندپروازی سامسونگ و خیز این کمپانی کره‌ای برای تولید پردازنده‌ی گرافیکی اختصاصی شنیده می‌شود، اما شایعات مذکور همواره نادرست از آب درآمده‌اند. فارغ از تلاش سامسونگ و پیشرفت آن در تولید پردازنده‌‌ی گرافیکی اختصاصی، حتی اگر غول کره‌ای به پیشرفت‌های شایانی در این زمینه دست یافته باشد هم نمی‌توان انتظار داشت که خطر شکست را به جان بخرد و اولین بار از این تراشه در یک پرچمدار استفاده کند. یک منبع آگاه نیز در سال جاری ادعا کرد که در صورت موفقیت سامسونگ در تولید انبوه پردازنده‌ی گرافیکی اختصاصی، ابتدا باید منتظر به‌کارگیری آن در محصولات رده‌پایین این شرکت باشیم.

تراشه‌ی پرچمدار کرین ۹۸۰ با اینکه فاقد پردازنده‌ی گرافیکی اختصاصی است، اما انتظار می‌رود همچنان به‌عنوان سردمدار تراشه‌های هواوی بتواند با قدرت ظاهر شود و توانایی رقابت تنگاتنگ با اکسینوس ۹۸۲۰ سامسونگ واسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام را داشته باشد. انتظار می‌رود هواوی در نمایشگاه بین‌المللی IFA که از ۹ تا ۱۴ شهریور (۳۱ اوت تا ۵ سپتامبر) در برلین برگزار می‌شود، از کرین ۹۸۰ رونمایی کند. به‌نظر می‌رسد برای مشاهده‌ی عملکرد این تراشه باید تا سه‌ماهه‌ی پایانی سال جاری میلادی صبر کنیم، زیرا پرچمداران جدید سری میت یعنی میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو که نخستین محصولات مجهز به این تراشه هستند، تا آن زمان رونمایی نخواهند شد. ممکن است هواوی در گوشی‌های هوشمند سری P30 هم از این تراشه‌ی قدرتمند استفاده کند.





منبع : ANDROID HEADLINES
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار