کد خبر: ۱۸۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 July 25
یکی از ویژگی های نسبتاً مهم گوشی های اپل که مشتریان زیادی را به سوی خود جلب می کند، تنوع بالای لوازم جانبی برای آنهاست.

به گزارش آی تابناک : شرکت سازنده نیز با توجه به این موضوع، اخیراً پتنتی را به ثبت رسانده که از سازگاری هرچه بیشتر آیفون های بعدی با لنزهای گیره ای موجود در بازار حکایت دارد.

بر اساس توضیحات موجود در پتنت مورد بحث، در صورت استفاده از لنزهای گیره ای برای آیفون های بعدی اپل، دوربین گوشی به صورت خودکار عدم هم راستایی مرکز لنز جانبی با لنز اصلی دستگاه را تشخیص داده و این ناهماهنگی را اصلاح خواهد کرد.

لنزهای گیره ای

فناوری مذکور که «سیستم دوربین تطبیق پذیر با لنزهای جانبی» نام دارد، پس از تشخیص اتصال لنز گیره ای به دستگاه، داده های به دست آمده از دوربین را بررسی کرده و با استفاده از یک عملگر مکانیکی یا اپتیکال، سنسور دستگاه را با لنز جانبی هم محور می کند.

فناوری جدید با استفاده از یک عملگر مکانیکی یا اپتیکال، سنسور دستگاه را با لنز جانبی هم محور می کند

لازم به ذکر است که تکنولوژی جدید اپل برای حصول بهترین نتیجه، داده هایی مانند وضوح تصویر، روشنایی نسبی، اعوجاج، ابیراهی رنگی، اشباع رنگ، بزرگنمایی، انحنای میدان و مواردی از این دست را مورد بررسی قرار می دهد. نتیجه آنالیز داده های مورد اشاره اطلاعات کافی را برای نوع تنظیمات مورد نیاز فراهم می کند که شامل جا به جایی سنسور اصلی در چهار جهت اصلی (میلیمتری)، تغییر زاویه حسگر دوربین و یا دور و نزدیک کردن آن به لنز جانبی خواهد بود.

گفتنی است اپل درخواست ثبت پتنت مورد بحث با کد «US10,031,312» را تابستان سال 2016 برای اداره پتنت ایالات متحده ارسال کرده و به تازگی حق استفاده از آن را دریافت نموده است.

لنزهای گیره ای
لنزهای گیره ای
لنزهای گیره ای



منبع : فون آرنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار