تاریخ انتشار: ۱۶:۰۳ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 July 24
در اواخر تیر ماه بود که وزیر ارتباطات اعلام کرد پیگیری های لازم جهت رفع فیلتر توئیتر را انجام داده است و امیدوار است که این مساله سرانجام با رفع فیلتر این شبکه اجتماعی به سرانجام برسد. روز گذشته اما ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی در حاشیه جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص آینده شبکه های اجتماعی اینستاگرام، توئیتر و پیام رسان تلگرام توصیحاتی مطرح کرد.
به گزارش آی تابناک : فیروزآبادی با وجود آنکه چند وقتی است شایعات در خصوص مسدود شدن اینستاگرام به گوش میرسد، در خصوص آینده این شبکه اجتماعی محبوب و امکان رفع فیلتر شدن توئیتر اینگونه توضیح داده است:

شورای عالی فضای مجازی برای پیام رسان های مصوبه ای دارد که در حال اجرا است. فعلاً به طور خاص در این مصوبه راجع به شبکه اجتماعی اینستاگرام بحثی مطرح نشده است. البته از گذشته تاکنون، ماه ها و سالهاست که مردم و نخبگان بعضاً در مورد بازشدن یا بسته شدن پیام رسان ها صحبت هایی می کنند اما شورای عالی فضای مجازی تاکنون در رابطه با بازشدن توئیتر و یا بسته شدن اینستاگرام هیچ بحث و بررسی نداشته است.

سرنوشت تلگرام و اینکه آیا اصلاً امکان رفع فیلتر آن وجود دارد، نیز موضوع دیگری بود که دبیر شورای عالی فضای مجازی در رابطه با آن نظر خود را اعلام کرد و  احتمال تجدید نظر در فیلترینگ این پیام رسان را منوط به خدمات داخلی پایدار و تصمیم قوه قضاییه دانست. او گفت: در مورد تلگرام هم بحث به همین صورت است. فیلتر تلگرام یک تصمیم قضایی بوده که اتخاذ شده و از آنجایی که ما رویکردمان خروج از انحصار تلگرام بوده، با تصمیم قضایی، این بحث خروج از انحصار محقق شد. با تحقق خروج از انحصار، اگر خدمات داخلی پایداری برقرار شود احتمال تجدیدنظر و رفع فیلتر تلگرام وجود دارد که البته این موضوع به عهده قوه قضاییه است.

 



منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار