کد خبر: ۱۸۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۸ - ۳۱ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 22
قابلیت ارتباط بلوتوثی، فناوری لغو نویز، عمر باتری طولانی و تامین انرژی با دو باتری قلمی و در نهایت قیمتی کمتر از 100 پوند نشان می دهد هدفون Tune600BTNC جی بی ال یک مدل ارزشمند است. پس از بررسی مدل هایی چون بوز QuietComfort 35 II ، Bowers & Wilkins PX و WH-1000XM2 سونی که با هزینه ای بیش از 300 پوند قابل تهیه هستند، می توان دریافت با هزینه کمتر هم دسترسی به هدفون باکیفیت دور از انتظار نیست. اما یک سوال بزرگی در این میان وجود داشته که آیا هدفون Tune600BTNC جی بی ال برای خرید ارزش دارد یا خیر.

به گزارش آی تابناک : در این مطلب می خواهیم به بررسی هدفون جی بی ال بپردازیم تا با این سیستم صوتی آشنایی بیشتری پیدا کنیم.

نگاهی اجمالی به هدفون Tune600BTNC جی بی ال

ساخت

برای 90 پوند این محصول جی بی ال به اندازه کافی جذاب است. اگرچه پوشش بدنه از جنس پلاستیک بوده اما لبه ها جنسی صاف و نرم دارند و باید کیفیت ماتی را احساس کرد. کار با Tune600BTNC احساس خوبی به دست می دهد اما اگر در زمینه کیفیت حساسیت بالایی دارید شاید به نظر شما خوش نیاید. برخی قسمت ها براق بوده اما سخت در معرض خراش قرار دارند و اگر کیفی در این بین وجود داشته باشد مناسب خواهد و متاسفانه JBL کیفی همراه هدفون عرضه نمی کندوزن Tune600BTNC بالا نیست از این رو می توانید کاربری نرم و راحتی را در کنار آن داشته باشید. اگرچه ما انتظار نداریم با چنین قیمت مطلوبی مقاومت بالایی داشته باشد اما اگر جی بی ال کمی به دوام آن توجهی می کرد می توانست هدفون بهتری در بحث مقاومت باشد.

با هزینه اضافی 4 پوندی مشتریان این هدفون می توانند گزینه های آبی، سفید و صورتی را انتخاب کنند. هنگامی که Tune600BTNC را روی سر خود می گذارید نرمی را در قسمت سر احساس خواهید کرد و احساس خوبی در کار با هدفون موردبحث خواهید داشت. هدفون ها اگر از کاربری نرم و راحتی برخوردار نباشند در مدت زمان طولانی خستگی و ناراحتی به دنبال خواهد شدقابلیت انعطاف اجازه می دهد تا این هدفون را در هر جایی جای دهید. گذشته از آن قابلیت لغو نویز موجب خواهد صدا پروضوح و عمیقی را در هنگام پخش موسیقی بشنوید. هنگامی که در طول مدت یک ساعت یا بیشتر از این هدفون استفاده کنید، ناراحتی روی گوش نخواهد داشت اگرچه احساس گرمی خواهید داشت.

ویژگی ها

در قسمت زیرین گوشی سمت چپ پورت micro-USB برای شارژ قرار گرفته که به راحتی دردسترس است. هنگامی که باکسTune600BTNC را باز می کنید با کابلی مواجه خواهید شد که برای شارژ هدفون به کار گرفته می شود. کلید پاور، لغو صدا و تغییر حجم صدا نیز روی گوشی جای گرفته است. هنگامی که به مدت طولانی روی کلید افزایش حجم صدا فشار می دهید، می توانید به تغییر آهنگ یا موسیقی بپردازید. برای بازگشت به موسیقی یا ترک قبلی نیز کافیست روی کلید کاهش حجم صدا مدتی فشار دهید.

کلید پاور و لغو نویز به یک شکل یکسان هستند که می تواند کاربری مدوامی داشته باشد. کلیدهای تغییر حجم و پخش صدا کمی باریک تر از سایر کلیدها هستند و نزدیک یکدیگر قرار دارند. در این قسمت همچنین چراغ کوچک آبی رنگی وجود داشته و هر گاه روشن می شود بدان معناست هدفون اتصالی به بلوتوث دارد. همچنین یک چراغ کوچک سفید نیز برای نشان دادن فعال بودن قابلیت لغو نویز در نظر گرفته شدبه گفته JBL این هدفون می تواند با هر بار شارژ 12 ساعت در حالت بلوتوث و استفاده از لغو نویز می توان آن را به کار گرفت. البته در حالت بلوتوث خالص 22 ساعت و در حالت سیمی و فعال بدن لغو نویز به 30 ساعت می رسدبنابراین برای شارژ کامل نیاز است تا 2 ساعتی را به انتظار باشید تا باری دیگر هدفون مورد استفاده قرار گیرد.

صدا

یکی از بخش های مهم هر هدفونی کیفیت صدا و وضوح صوتی می باشد. زیرا هدفون کیفیت خود را با بالا بودن وضوح صوتی و برخی دیگر در این دست نشان می دهد. از این رو اگر خبری از کیفیت نباشد می تواند به هدفون مورد نظر اکتفا کرد و آن را گزینه ایده آلی پنداشت. اگرچه در کیفیت صدا همانند سونی و بوز نمی تواند عملکرد بالایی از خود نشان دهد، ما می توانیم انتظار بالایی داشته باشیم. گوشی ها قابلیت انعطاف پذیری داشته و JBL توانسته کیفیت مطلوبی با این هدفون ارائه دهد. هنگامی که در شلوغی قرار دارید سطح صدا پس زمینه به شکل قابل توجهی پایین است و از این رو می توان تجربه صوتی لذت بخشی بدست آوردعملکرد باس Tune600BTNC حقیقتا برجسته است و بسیار عمیق می باشد. البته این عملکرد زمانی مشخص می شود که شما هدفون را به کار ببندید و در مواقع نیاز آن را مورد استفاده قرار دهید.

قدرت باس این هدفون در سطحی بوده که پویا و زنده است. از این رو می توان صدایی گوشنواز و لذت بخش را شنید. در فرکانس های پایین کیفیت صدا این هدفون بسیار خوب است. بنابراین هر چه در بحث باس این هدفون اظهار نظر کرد نمی توان ایراد خاصی را شاهد بود. بنابراین کاربر می تواند صدایی هیجان انگیز و قدرتمند را از این هدفون بشنود. صدا زنگ و ویولون می تواند گوشنواز باشد و ناراحتی را در گوش به وجود نخواهد آوردشرکت JBL در توسعه هدفون هایی با فرکانس بالا و باس قابل توجه بسیار شهرت دارد. صدا موسیقی در این هدفون بسیار واضح بوده و تجربه کاربری خوبی رقم می زند. شما قطعا می دانید شهرت JBL در کیفیت صدا دستگاه های صوتی بسیار گسترده است. البته شنیدن هر موسیقی در هدفون Tune600BTNC متفاوت بوده و نمی توان تمامی موسیقی ها را با صدا شفاف و پروضوح دانست. غیرفعال کردن لغوکننده نویز ممکن است کمی از تعادل صدا بکاهد و صدا اضافی موجب از دست رفتن کیفیت صوتی و بخصوص روح موسیقی می شود.

نتیجه گیری

با تمام معایب و مزایایی که هدفون Tune600BTNCs شرکت JBL داشته می توان آن را هدفون قابل قبولی دانست که با هزینه ای مطلوب کیفیت صدا مناسبی را به مخاطب خود ارائه می دهد. کیفیتی که بسیاری نمی توانند با صرف هزینه های بالا در برخی مدل ها به آن دست پیدا کنند.

معایب: باس گاهی نامطلوب/تعادلی تهاجمی/ایجاد خراش روی بدنه

مزایا: صدا قوی/باس عمیق/سطح جزئیات قابل توجه/قابلیت لغو نویز مناسب/عمر باتری ایده آل




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار