کد خبر: ۱۸۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۲ - ۳۱ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 22
کمتر از دو ماه دیگر تا رونمایی از Galaxy Note 9 باقی مانده است. این فبلت و همچنین تبلت پرچمدار بعدی سامسونگ احتمالا به قلم استایلوس مشابهی مجهز می‌شوند که برخی مشخصات و ویژگی‌های آن در فرم ویر Galaxy Tab S4 فاش شده است.

به گزارش آی تابناک : سامسونگ قصد دارد در سال جاری میلادی نه یک دستگاه بلکه دو محصول مختلف اما مجهز به قلم S را معرفی و روانه بازار کند. این دستگاه‌ها فبلت پرچمدار Galaxy Note 9 و تبلت Galaxy Tab S4 هستند که اولی قرار است 18 مرداد معرفی شود اما تاریخ نهایی رونمایی از تبلت پرچمدار تازه این غول تکنولوژی هنوز مشخص نیست. از آنجا که هر روز به تاریخ معرفی این دو محصول تازه نزدیک‌تر می‌شویم، شایعه‌ها و خبرهای بیشتری هم درباره طراحی و مشخصات آن‌ها منتشر می‌شود. به نظر می‌رسد که طراحی قلم S امسال با قابلیت‌های پیشرفته یکی از مهم‌ترین و جالب‌توجه‌ترین مشخصات فبلت تازه Galaxy Note 9 باشد.

چندی پیش شایعه‌ای منتشر شد که ادعا می‌کرد قلم S از بلوتوث پشتیبانی می‌کند و به مشخصات متعدد دیگری هم مجهز می‌شود. حالا فایل‌های فرم ویر منسوب به Galaxy Tab S4 منتشر شده است که در آن ردپای قلم S این تبلت تازه هم دیده می‌شود و باتوجه به این اطلاعات فاش شده می‌توانیم برخی از این مشخصات پیش بینی شده یا موردانتظار را تأیید کنیم.

کارشناسان XDA با کالبدشکافی اپلیکیشن AirCommand نسخه 3.0 توانسته‌اند به مشخصات قلم S در تبلت Galaxy Tab S4 دسترسی پیدا کنند. شایان ذکر است که این مشخصات احتمالا در قلم S فبلت Galaxy Note 9 هم وجود دارند. همان‌طور که اشاره کردیم، این قلم از بلوتوث پشتیبانی می‌کند و بدین ترتیب می‌تواند از راه دور هم برخی عملکردها را روی دستگاه میزبانش اجرا کند. در ادامه به اختصار به برخی اکتشافات XDA اشاره می‌کنیم:

  • امکان کنترل کردن پخش موسیقی به کمک قلم استایلوس که پیش از این هم موردانتظار بود. هنوز نمی‌دانیم قلم S با چه سازوکاری می‌تواند چنین عملکردی داشته باشد اما حدس می‌زنیم که یک بار فشردن دکمه آن باعث پخش یا توقف موسیقی شود و دو بار فشردن پشت سر هم قطعه بعدی را اجرا کند.
  • استفاده از قلم استایلوس به عنوان شاتر غیرمتصل دوربین. این ویژگی هم پیش‌تر پیش بینی شده بود و مخصوصا در مواقعی مفید واقع می‌شود که می‌خواهید عکس دسته جمعی بگیرید.
  • امکان باز کردن قفل گوشی Galaxy Note 9 در زمانی که قلم از گوشی جدا شده است. این روش هم می‌تواند روند باز کردن گوشی را کمی تسریع کند.
  • توسعه ادغام و پایش AirCommand. به عبارت دیگر، اپلیکیشن‌های بیشتری از ویژگی‌های قلم استایلوس پشتیبانی می‌کنند و این امکان هم در منوی AirCommand در دسترس قرار می‌گیرد.
  • امکان باز کردن اپلیکیشن‌ها یا سایر ویژگی‌های قلم استایلوس با فشردن و نگه داشتن دکمه قلم S
  • امکان تنظیم عملگرهای دکمه‌ها در قلم S.




منبع : جی اس ام 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار