کد خبر: ۱۸۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۳۱ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 22
با وجود مخالفت ضمنی قوه قضاییه با رفع فیلتر شبکه اجتماعی توییتر و رد درخواست امضای اعضای کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه که در نامه ای خواهان بررسی مجدد مسدود کردن توییتر در شورای مربوطه بودند، وزیر ارتباطات به شرایط خوشبین است و در آخرین مصاحبه خود اعلام کرد در انتظار بازبینی وضعیت توییتر و رفع فیلتر آن است.
به گزارش آی تابناک : با این حال سخنان او درباره فیلتر شدن یا نشدن اینستاگرام چندان دلگرم کننده نبود. او در پاسخ به خبرنگاران درباره وضعیت اینستاگرام گفت "مگر من مسئول فیلترینگ هستم که بخواهم درباره فیلتر نشدن اینستاگرام قول بدهم" که در واقع رویکردی مشابه با شرایط به وجود آمده برای تلگرام است.

با این حال به گفته او شرایط به گونه ای نیست که در آینده به سمت فیلتر شدن یک شبکه اجتماعی دیگر حرکت کند: "باید از مسئول فیلترینگ قول گرفت که اینستاگرام فیلتر نشود اما می‌گویم که خبری از فیلترینگ اینستاگرام نیست". همچنین وی درباره وضعیت توییتر اعلام کرد پیگیری‌های لازم جهت رفع فیلتر توییتر انجام و نامه‌ای در این زمینه تنظیم شده که امضای شش وزیر را با خود به همراه دارد و امید می رود این مساله در دستور کار قرار گیرد تا در نهایت شاهد رفع فیلتر توییتر باشیم. هر چند زمان مشخصی برای این اتفاق در نظر گرفته نشده و همه چیز به تصمیم دادستانی وابسته است "در این زمینه باید دادستانی نسبت به این کار اقدام کند و ما منتظر اقدام دادستانی کشور هستیم". بخش پایانی صحبت های وزیر ارتباطات نیز تقریبا آخرین امیدها درباره رفع فیلتر تلگرام را نیز در بین کاربران خاموش کرد: "در خصوص رفع فیلتر تلگرام اظهار نظری ندارم و در این زمینه باید از مرجع فیلترینگ سوال کرد که آیا تلگرام رفع فیلتر می‌شود یا خیر؟ ما تلگرام را فیلتر نکرده‌ایم و باید در این خصوص دستگاه قضایی کشور تصمیم‌گیری کند".




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار