کد خبر: ۱۸۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۳۰ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 21
امارات متحده اخیرا قرارداد همکارش تازه ای را با ناسا به امضا رسانده تا سفرهای فضایی اش برای انتقال انسان به آنسوی مرزهای زمین را کلید بزند.

به گزارش آی تابناک : جیم بریدن استاین رئیس این سازمان روز گذشته توییتی را منتشر کرد که از امضای تفاهم نامه همکاری میان ناسا و دکتر محمد ال احبابی مدیر کل سازمان فضایی امارات متحده عربی خبر می داد. در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در خصوص جزئیات این توافق همکاری در دست نیست با این حال احتمال می رود که به موجب آن موجبات فضانوردان اماراتی هم جایی در سفرهای فضایی ناسا پیدا کنند.

ناسا و امارات متحده عربی

در حال حاضر امارات متحده عربی فرایند انتخاب نخستین گروه از فضانوردانش را طی می کند و بعد از بررسی هایی که روی داوطلبان حضور در این سفرها انجام داده مجموعا ۹ نفر انتخاب شده اند که حالا مشغول طی کردن دوره های آموزشی خود هستند. از این ۹ نفر نیز ۴ فضانورد به صورت رسمی انتخاب می شوند و اولین فضانورد اماراتی قرار است که در آوریل سال آینده میلادی عازم ایستگاه فضایی بین المللی شود. گفتنی است آژانس فضایی امارات متحده عربی اخیرا توافقی را هم با سازمان فضایی روسیه موسوم به Roscosmos انجام داد و هماهنگی های لازم برای این سفر را ترتیب داده است.

اشاره کنیم که در ژوئن سال ۲۰۱۶ میلادی ناسا و امارات متحده عربی توافق دیگری را برای همکاری در حوزه فضایی و همچنین تحقیقات فضانوردی انجام دادند با این حال تفاهم نامه مشترکی که این دو اخیرا به امضا رسانده اند موکد آغاز سفرهای فضایی همراه با سرنشین این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس و تلاش برای تحقق اهداف آن در اکتشافات فضایی است.

با در نظر داشتن آنکه ناسا هنوز راه درازی در پیش دارد تا راسا اقدام به ارسال فضانوردانش به ایستگاه فضایی بین المللی نماید و با در نظر داشتن تاخیرهای رخ داده در محقق شدن وعده های شرکت های آمریکایی نظیر اسپیس اکس و بوئینگ به نظر می رسد که توافق اخیرا این سازمان با امارات فعلا روی کاغذ باشد و به این زودی ها رنگ واقعیت به خود نگیرد.



منبع : انگجت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار