کد خبر: ۱۸۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۳۰ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 21
وز گذشته مایکروسافت گزارش مالی سه ماهه چهارم سال مالی 2018 را منتشر کرد. طی این مدت تمامی بخش‌های مایکروسافت با رشد درآمد مواجه بوده و عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده‌اند.

به گزارش آی تابناک : یکی از نقاط قوت برجسته مایکروسافت طی این مدت بخش ایکس باکس و گیمینگ این شرکت بوده که در ادامه جزییات بیشتری از عملکرد آن را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.روز گذشته گزارش مالی سه ماهه چهارم سال 2018 مایکروسافت منتشر شد، ردموندی‌ها طی این مدت توانسته‌اند رشد پیوسته درآمدی خود را حفظ کنند. در این سه ماهه اخیر شرکت تحت رهبری ساتیا نادلا توانسته درآمد 30.1 میلیارد دلاری و سود خالص 8.9 میلیارد دلاری را از آن خود کند. این میزان درآمد و سود خالص حکایت از رشدی چشمگیر نسبت به سال گذشته دارد، برای مثال ردموندی‌ها طی مدت مشابه سال گذشته توانسته بودند درآمد 25.6 میلیارد دلاری در کنار سود خالص 8.1 میلیارد دلاری را به جیب بزنند.

عملکرد خوب مایکروسافت طی این سه ماهه مرهون رشد تمامی بخش‌های این شرکت بوده است. سرویس‌های ابری مایکروسافت در کنار ویندوز، سرفیس‌ها و البته بخش گیمینگ و ایکس باکس موتور محرکه این رشد بوده‌اند. شاید برای بسیاری از ایکس باکسی‌ها جالب باشد که عملکرد بخش ایکس باکس این غول دنیای فناوری چگونه بوده است.بخش گیمینگ مایکروسافت طی این سه ماهه با رشد خارق‌العاده 39 درصدی مواجه بوده و درآمد 2.29 میلیارد دلاری را عاید شرکت کرده است. در این مدت بخش نرم‌افزاری و بازی‌های ایکس باکس با افزایش فروش 36 درصدی مواجه بوده‌ و در مجموع در سال مالی 2018 بخش گیمینگ این شرکت درآمد 10 میلیارد دلاری را برای مایکروسافت در پی داشته است.

برطبق گزارش مایکروسافت بخش زیادی از رشد درآمد گیمینگ این شرکت ناشی از افزایش چشمگیر فروش بازی‌های استودیوهای شخص ثالث بوده است. در سه ماهه آخر سال مالی 2018 سرویس محبوب ایکس باکس لایو نیز رشدی 8 درصدی داشته و در حال حاضر ماهانه 57 میلیون کاربر فعال را جذب خود کرده است.

مایکروسافت اصولا در گزارشات مالی خود تعداد کنسول‌های ایکس باکس فروخته شده را اعلام نمی‌کند، اما رشد 8 درصدی سرویس ایکس باکس لایو و رسیدن به 57 میلیون کاربر ماهانه نشان از موفقیت تیم ایکس باکس و عملکرد خوب فیل اسپنسر مدیر این تیم دارد.

با توجه به عملکرد درخشان بخش گیمینگ این شرکت، می‌توان انتظار داشت که در نیمه دوم سال و با فرارسیدن فصل تعطیلات سال نو میلادی که همواره جذابیت زیادی برای گیمرها داشته، شاهد رشد بیشتر فروش ایکس باکس و سرویس‌های متنوع آن باشیم.

سال مالی 2018 با موفقیت بی‌نظیری برای بخش ایکس باکس مایکروسافت به پایان رسیده است و با توجه به خرید برخی از استودیوهای مطرح دنیای گیمینگ نظیر Ninja Theory و Playground Games و عرضه عناوین انحصاری بیشتر برای پلتفرم ایکس باکس، می‌توان سال مالی آتی را سالی درخشان برای مایکروسافت قلمداد کرد.





منبع : WINDOWSCENTRAL 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار