کد خبر: ۱۸۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۳۰ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 21
نتایج جستجوهای گوگل هر از چندگاهی خبرساز می شوند. به عنوان مثال نتیجه جستجوی کلمه «احمق» (idiot) در بخش تصاویر باعث خواهد شد تا این موتور جستجو عکس های متعددی از ترامپ رئیس جمهور آمریکا را به تصویر بکشد.
به گزارش آی تابناک : به نظر می رسد اعتراضات گسترده و جهانی به سیاست های یکی از جنجالی ترین رئیس جمهورهای تاریخ آمریکا و اعلام این اعتراضات در بسترهای مختلف مجازی، الگوریتم های جستجوی گوگل را وا داشته تا تصویر ترامپ را به عنوان یکی از مصادیق قطعی کلمه «احمق» در نظر بگیرند. گفته می شود که کمپین احمق خواندن تاجر نیویورکی برای اولین بار در وبسایت Reddit آغاز و سپس به سایر بسترها مجازی سرایت کرد.

گرچه این نتایج هوشمندی قابل تحسین الگوریتم های مخفی و ارزشمند گوگل را نشان می دهند، اما از طرفی گه گاه باعث دردسرهایی این چنینی برای غول دنیای تکنولوژی می شوند.

حدود دو سال قبل بود که یکی از توسعه دهندگان سیاه پوست افشا کرد قابلیتی مخفی در موتور جستجوی گوگل وجود دارد که سبب شده تصاویر او و دوستش در شبکه های اجتماعی با برچسب «گوریل» در نتایج جستجو پیدا شوند. گوگل بعد از این افشاگری ناچار به عذرخواهی و رفع مشکل مذکور شد. دردسر مشابهی نیز در سال ۲۰۰۹ و برای همسر باراک اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا پیش آمد، چرا که با جستجوی نام او نخستین تصویر به نمایش درآمده کاریکاتوری نسبتاً توهین آمیز از او بود.

هنوز کاخ سفید و دفتر ترامپ به اخبار اخیر واکنشی نشان نداده اند.





منبع : سی نت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار