کد خبر: ۱۸۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۲۹ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 20
شرکت هیوندای از یک نسخه جدید خودروی i30 رونمایی کرد. هیوندای i30 N Line در مقایسه با نمونه عادی این خودرو طراحی جذاب‌تری دارد.

به گزارش آی تابناک : هیوندای از خودروی i30 N Line به صورت رسمی رونمایی کرد. این خودرو از همین تابستان در کشورهای اروپایی عرضه می‌شود. هیوندای i30 N Line در مقایسه با نمونه عادی طراحی تهاجمی‌تری دارد. در این محصول شرکت هیوندای از رینگ‌های 18 اینچی استفاده شده است و سپرهای جلو و عقب آن از طراحی اسپرتی بهره می‌برند.

در سمت راست بخش پشتی این خودرو شاهد حضور دو خروجی اگزوز هستیم که یکی از راه‌های تشخیص تفاوت آن را با نمونه عادی i30 است. بر روی بدنه این دستگاه عبارت "N Line" حک شده است. صندلی‌های این خودرو دارای برند N هستند که از طراحی اسپرت بهره می‌برند و از راننده به خوبی در طول مسیر پشتیبانی می‌کند.

از دیگر تغییراتی که هیوندای در طراحی کابین این خودرو اعمال کرده می‌توان به پدال‌های فلزی، فرمان اسپرت به همراه چرم و دسته دنده جدید با لوگویN اشاره کرد. بخش فنی این محصول کره‌ای در مقایسه با نمونه عادی بهبودهایی را تجربه کرده است. عملکرد بهتر موتور، واکنش سریع‌تر آن به پدال گاز و سیستم تعلیق بهتر بخشی از این بهبودها را تشکیل می‌دهند.

هیوندای i30 N Line به صورت استاندارد دارای لاستیک‌های میشلن Pilot Sport 4 است و همچنان به جای ترمزهای جلویی 15 اینچی مورد استفاده در نمونه عادی، به ترمزهای 16 اینچی مجهز شده است. این ترمزها عملکرد بهتری در مقایسه با نسخه عادی هیوندای i30 دارند.

خریداران می‌توانند این خودرو را با موتور 1.4 لیتری توربوشارژر بنزینی و یا 1.6 لیتری دیزلی سفارش دهند. نمونه مجهز به موتور بنزینی قدرتی برابر با 138 اسب بخار و گشتاوری برابر با 242 نیوتون متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد. نسخه دارای موتور دیزلی قادر به تامین 134 اسب بخار قدرت و 280 نیوتون متر گشتاور است که البته در صورت سفارش آن با گیربکس خودکار دو کلاچه گشتاور موتور به 300 نیوتون متر افزایش پیدا می‌کند.

قدرت‌ تولیدی توسط این دو موتور تفاوت بسیار زیادی با موتور هیوندای i30 N دارد. موتور مورد استفاده در i30 N قادر به تولید 271 اسب بخار قدرت و 352 نیوتون متر گشتاور است. باید به این نکته توجه کرد که i30 N Line قیمت کمتری در مقایسه هیوندای i30 N دارد بنابراین قدرت کمتر آن طبیعی به نظر می‌رسد. ظاهرا هیوندای با معرفی محصولات سری N Line قصد دارد استراتژی شرکت هموطن خود، کیا را دنبال کند. با توجه به این موضوع خودروهای سری N Line مانند محصولات سری GT بهبودهای را در ظاهر خود تجربه می‌کنند.






منبع : MOTOR1
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار