کد خبر: ۱۸۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۳ - ۲۸ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 19
بخش قضایی اتحادیه اروپا طی روزهای گذشته احکام خود را درباره پرونده گوگل و اتهام این شرکت به سو استفاده از موقعیت خود برای اجبار کاربران به استفاده از سرویس های توسعه داده شده توسط گوگل را منتشر کرد.
به گزارش آی تابناک : یکی از جنجالی ترین این احکام دستور به جداسازی اپلیکیشن های کروم و جست و جو از حالت پیش فرض سیستم عامل اندروید است. همان طور که به وضوح مشاهده می شود رشد بسیار سریع اندروید و استفاده از مرورگر کروم به عنوان مرورگر پیشفرض در این سیستم عامل یکی از اصلی ترین دلایل به دست آوردن بیشترین سهم از بازار مرورگرها توسط گوگل است و بدون داشتن قابلیت های جست و جو (که باز هم به صورت پیش فرض در تمامی گوشی های اندرویدی وجود دارند) گوگل قادر نبود با چنین سرعتی به یک غول بزرگ در زمینه جست و جو و هوش مصنوعی تبدیل شود. با این حال دستور اتحادیه اروپا احتمالا باعث بروز اتفاقات بسیار بزرگی در مدل تجاری گوگل و اندروید خواهد شد.

ساندر پیچای، مدیرعامل گوگل، در پستی که به واسطه دفاع از عملکرد کمپانی گوگل و به منظور اعتراض به رای اتحادیه اروپا منتشر شده آورده است "بر اساس مطالعات هر کاربر اندروید به صورت میانگین 50 اپلیکیشن بر روی گوشی خود نصب می کند و به راحتی قادر است برنامه های از پیش نصب شده بر روی دستگاه خود را حذف کند. در چنین شرایطی اگر گوگل وادار به حذف کردن اپلیکیشن های اختصاصی خود از سیستم عاملی که خودش توسعه داده شود این اکوسیستم با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد". به گفته پیچای مدل اقتصادی رایگان اندروید به استفاده از این اپلیکیشن ها برای کسب درآمد غیرمستقیم نیازمند است و "تا کنون شرکت های سازنده موبایل که از سیستم عامل اندروید استفاده می کرده اند الزامی به پرداخت پول بابت این کار نداشته اند و حتی وابسته به یک سیستم توزیع به شدت کنترل شده هم نبودند. اما در صورت نهایی شدن این رای و وادار شدن گوگل به حذف اپلیکیشن های پیش فرض خود از اندروید تعادل موجود بر هم خواهد خورد و ادامه کار برای ارائه پلتفرمی رایگان با مشکل مواجه می شود". در حال حاضر بیش از نیمی از درآمد کمپانی گوگل از طریق تبلیغات در موتور جست و جوی این شرکت حاصل می شود و در صورتی که شرکت های سازنده گوشی به واسطه رای اتحادیه اروپا تصمیم بگیرند اپلیکیشن دیگری را جایگزین کروم و سیستم جست و جوی گوگل کنند این کمپانی با ضرر مالی بسیار سنگینی روبرو خواهد شد. در نتیجه گوگل هم طرف مقابل را به حذف دسترسی رایگان به کدهای اندروید تهدید کرده است تا اهرم فشاری برای مقابله با این اتفاق در دسترس داشته باشد.




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار