کد خبر: ۱۸۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۲۸ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 19
ما اکنون در دوران طلایی اتوماسیون و خودکار شدن به سر می‌بریم. دورانی که به لطف فناوری‌های پیشرفته و البته هوش مصنوعی رنگ تازه‌ای به خود گرفته است.

به گزارش آی تابناک : هرچند بعضی نگاه چندان خوبی به این تحول بزرگ ندارند ولی اکثر کارشناسان معتقدند که آینده این روند بسیار مثبت بوده و در آینده‌ای نزدیک مثل بمبی کل فرایندهای قدیمی را منفجر خواهد کرد و اقتصاد را به اوج خود خواهد رساند. همچنین این تحول بزرگ به افراد اجازه خواهد داد تا بی‌خیال کارهای روتین و ساده شده و به سراغ کارهای تخصصی‌تر و بامعنی‌تر بروند. امری که از طرفی برای آنها وقت استراحت و میزان رضایت‌مندی بیشتری هم فراهم خواهد کرد.

ربات‌ها خیلی از ما دور نیستند. آنها نه تنها دیگر فقط در کارخانه نیستند بلکه تا حد زیادی خود را درگیر زندگی روزمره ما کرده‌اند. از مدل‌های جاروبرقی گرفته تا مدل‌هایی که سیستم مرکزی خانه را کنترل می‌کنند. از جمله شرکت‌هایی که اکنون اکوسیستم بسیار متنوعی از ربات‌های کاربردی داشته و مدل‌های مفهومی جالبی را معرفی کرده است می‌توان به ال‌جی اشاره کرد. این شرکت همچنان به تلاش خود برای توسعه و پیشرفته کردن ربات‌هایش ادامه داده و امسال سه ربات دیگر هم رونمایی کرد. ربات‌هایی که  اختصاصا برای اهداف تجاری در هتل‌ها، فرودگاه‌ها و فروشگاه‌ها توسعه پیدا کرده‌اند.

سه ربات جدید ال‌جی یعنی ربات خدمت گذار، ربات حامل و ربات سبدخرید که تحت برند  CLOi (به صورت KLOH-ee تلفظ می‌شود) عرضه شده‌اند بر پایه ربات‌های نظافتچی و راهنمای مسافر ال‌جی ساخته شده‌اند. ربات‌هایی که هم‌اکنون در فرودگاه بین‌المللی Incheon کره در حال انجام تست‌های نهایی هستند تا بعد از آن بتوانند از ماه آینده به هزاران مسافر و بازدیدکننده کمک کنند. ربات چمن‌زن و ربات خوش‌روی ال‌جی نیز جزوی از خانواده CLOi محسوب می‌شوند. ربات خوش‌روی ال‌جی به تازگی به صورت آزمایشی در یکی از بزرگترین موسسه‌های مالی فعال بوده و شعبه‌های بانکی به مشتریان و مراجعه‌کنندگان اطلاعات و خدمات لازم را ارائه می‌دهد.

هدف ربات‌ خدمت گذار، بردن غذا و نوشیدنی برای مهمانان و مشتریان هتل‌ها و سالن‌های هواپیمایی است. آن هم به بهترین روش و در سریع‌ترین زمان ممکن. این ربات می‌تواند غذا و نوشیدنی‌ها را سر زمان تعیین شده و با سینی کشویی خود به مشتریان برساند. این سینی برای راحتی مشتری در برداشتن غذا طراحی شده است. بعد از این که تحویل غذا تایید شد، ربات خدمت گذار به صورت خودکار به آشپزخانه برمی‌گردد.

ربات حمل‌کننده برای تحویل چمدان‌ها به اتاق مسافران طراحی شده است و زمان انتظار برای عرضه خدمات در هتل‌ها را کاهش می‌دهد. این ربات همچنین می‌تواند خدمات ورود و خروج را نیز بیان کرده و مبلغ تعیین شده را دریافت کند. با این قابلیت مسافران پرمشغله می‌توانند به راحتی اتاق را پس داده و در کمترین زمان ممکن چمدان خود را به وسیله این ربات به کنار خودروی خود ببرند.

همچنین ال‌جی با استفاده از قابلیت رباتیک know-how تجربه خرید در فروشگاه‌های برتر را بهبود بخشیده است. با کمک ربات سبد خرید ال‌جی، خریداران می‌توانند در هنگام قرار دادن محصولات در سبد آنها را اسکن کنند و دیگر نیازی به عبور از گیت‌های حسابرسی نداشته باشند.  صورت ربات محصول و قیمت آن را به شما نشان می‌دهد و به همین خاطر دیگر نیازی نیست قیمت را حدس بزنید. مشتریان می‌توانند به وسیله نرم‌افزار گوشی یک لیست خرید درست کنند و ربات با خواندن آن بهترین مسیر برای خرید محصولات مورد نیاز را به شما نشان می‌دهد.

ربات‌های CLOi ال‌جی در راستای محصولات ThinQ توسعه پیدا کرده‌اند. برند ThinQ مختص محصولات دارای هوش مصنوعی شرکت ال‌جی است. هردوی برندهای CLOi و ThinQ به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا از فناوری یادگیری عمیق DeepThinQ ال‌جی بهره ببرند.

ربات‌ها قطعات موتور رشد ال‌جی در آینده خواهند بود و هدف ال‌جی این است که قابلیت‌های ربات‌ها را با تمرکز روی بخش تجاری، گسترش دهد و حتی صنعت خدمات میزبانی را متحول کند.





منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار